klamboe

  • smitje

    Is het nodig om een klamboe mee te nemen als je gaat rondreizen door Maleisie (en Thailand) voor een maand? Die dingen zijn nl. erg duur (geimpregneerd) en ik heb eerder gehoord dat ze er altijd wel hangen. Ik ben geen held met insekten en malaria wil ik ook vermijden! Bedankt alvast voor jullie info!

  • denise

    Hallo,

    In de diverse malen dat ik in Maleisie geweest ben hebben wij geen klamboe nodig gehad. En op het vaste land van Maleisie is er geen malaria. (althans een jaar gelee).

    In de meeste hotels staan div. hulpmiddelen om de muggen te verjagen.

    Mvg

  • Erik2

    Ik las dat de klamboes die hier worden verkocht niet passen in Thailand. Daar hebben ze namelijk een ander model.

  • Sebastian (PJ)

    Hi Smitje,

    Klamboe is alleen romantisch gebruik, onnodig geld uitgave zeg ik. Neem goede anti muggen middel mee dat is meer dan genoeg.

    Sebastian van Kuala Lumpur

    smitje schreef:

    >

    > Is het nodig om een klamboe mee te nemen als je gaat

    > rondreizen door Maleisie (en Thailand) voor een maand? Die

    > dingen zijn nl. erg duur (geimpregneerd) en ik heb eerder

    > gehoord dat ze er altijd wel hangen. Ik ben geen held met

    > insekten en malaria wil ik ook vermijden! Bedankt alvast voor

    > jullie info!

  • denise

    Misschien een tipje, maar de muggenmelk die je in Malaysia zelf koopt is beter dan het spul die je hier in de winkels koopt.

    Mijn tip koop het daar, het is verkrijgbaar in iedere supermarkt en ook vaak in de shops bij het hotel.

    Groetjes

  • smitje

    Bedankt voor jullie antwoorden. Ik neem geen klamboe mee heb ik besloten, als ik het echt niet uithoud kan ik die nog altijd ter plaatse kopen…