Shoppen in Kuala Lumpur?

  • Patrick

    Ik ga volgende maand (naar een vakantie op Bali) vier dagen naar Kuala Lumpur. Ik ben zeer nieuwsgierig of je daar goekoop kunt winkelen. Kan iemand mij vertellen of je daar goedkoop kleding en dvd's kunt kopen?

    Misschien heeft iemand tips over winkels of winkelcentra?

  • Sebastian (PJ)

    Hi Patrick,

    In Kuala Lumpur is de gebied rond ‘Bukit Bintang’ kunt je ‘t beste shopping. Voor dvd, s/w en dergelijks spullen kunt je in ’Sungai Wang Plaza', ‘Imbi Plaza’, ‘Low Yat Plaza’, Deze 3 gebouwen liggen in een omtrek binnen 1 km in ‘Bukit Bintang’. Voor andere spullen zoals kleding, schoenen, leren goed ect is ‘Lot 10’, ‘Sungai Wang Plaza’, ‘Starhill’, ‘KL Plaza’ en ‘BB Plaza’ over, al deze gebouwen liggen weer in een omtrek van 2 km in ‘Bukit Bintang’.

    Een aanrader is ‘Isetan’ in Lot 10!!

    De grootste shopping ligt iets buiten de centrum, zeg maar 15 minuten met taxi, dat is namelijk ‘Midvalley Mega Mall’. De beste shopping mall vind ik zelf ‘The KLCC shopping mall’, deze is begrens met ‘The Petronas Twin Towers’.

    Sinds je ook naar Bali gaat hier nog een tip, in ‘Legian Street’ kunt je goed shoppen, vooral t-shirts. De spullen in Legian Street kunt je in KL niet kopen.

    Succes

  • ozzietukker = backpacktukker

    Ik mag het eigenlijk niet zeggen maar er is ook een ehm soort zware markt qua DVD;s in KL, dit is in Chinatown.

    De plaatselijke politie speelt een spelletje met de verkopers, maar die staan met portofoons op wacht en met wat smeergelden blijft het doorgaan. Echter, ze laten de toeristen (vooralsnog) met rust.

    Maar let op dit is allemaal illegaal, en officieel verboden in NL, en voor een paar CD's doen ze over het algemeen niet moeilijk, maar je hele tas vol is geen goed plan.

    Tip: Koop of breng mee een CDverzamelband en stop ze daarin en koop de blanco hoesjes in nl.

    Mocht je overigens vanuit Maleisie naar OZ willen NEEM DAN NIETS MEE, in OZ is de controle VEEL en VEEL strenger, en ALLE tassen gaan door de X-ray machine en de boetes zijn hoog.

    Maar in NL is het (vooralsnog) voor eigen gebruik geen probleem.

  • Nagadiva

    Tip: stop de cd's in een enveloppe met bubbeltjesplastic!!!!

  • Patrick

    Dank voor de reacties!

    Weet iemand misschien ook waar je het beste dvd's kunt kopen. Bali of Kuala Lumpur?

    Waar zijn ze het goedkoopst en/of het beste van kwaliteit?

    (NB: Het zal misschien een domme vraag zijn, maar wat betekent OZ?)

    Overige tips over shoppen zijn altijd welkom?

    BVD

    Patrick

  • ozzietukker = backpacktukker

    Het meeste aanbod aan DVD's heb je in KL, althans laatste keer dat ik daar was, 5 maanden geleden en volgens een vriendin van mij vorige week ook nog in Chinatown in KL.

    Op Bali heb ik ze overigens niet echt gezien trouwens, maar ze zullen er allicht zijn. In KL kosten ze 3 DVD's voor RINGIT 10, which is 2,5 EURO. Let wel deze zijn illegaal.

    Legale kun je trouwens ook beter in KL of Signapore kopen zijn namelijk genoeg shopping malls aanwezig. In Indonesie is dat aanbod minder.

    OZ is ander woord voor Australie, aangezien de ozzie's geen zin hebben om te zeggen AUSTRALIA noemen ze dat maar OZ, overigens heeft dat ook te maken dat ze de inwoners van Nieuw Zeeland KIWI;S noemen. Waar dat oz dan weer vandaan komt, tja dat weet ik dan weer niet.

  • Sebastian (PJ)

    Hi ozzietukker = backpacktukker,

    De mensen met walkie talkie dat je bedoeld noemen we hier ‘Tontos’.

    Ik zal personlijk advies geven om geen illegale DVD of VCD te kopen! Begin juni heeft de regering oorlog verklaard aan pirated dvd, vcd en s/w, je zie sinds geen openbaar verkoop meer waar vroeger stik van zulke kraampjes waaronder China Town. De boete voor verkoper en koper zijn evenwijdig, ik garanteerd je dat dit geen geintje is.

    Legale DVD zijn duur (het zelfde prijs als in Holland) maar het is volgens me soort luxe dat je kunt veroorloven, zo niet dan maar geen luxe. Een bioscoop kaartje is nog altijd RM9 en woensdag zelfs RM6!!

    Het is geen aanvallen op je wat ik schreef, ik wil alleen dat vakantie gangers niet in moeilijkheid terecht komen door zo'n flauwekul. Tenslotte is Maleisie een prachtig land om je vakantie nooit te vergeten… hopelijk nooit te vergeten niet door narigheid.

    Zo maar een stukje uit de krant van vandaag, om te bewijzen dat de regering geen geintje overmaakt met de oorlog met illegale DVD, VCD en S/W:

    http://www.thestar.com.my/news/story.asp?file=/2003/8/13/nation/6048433&sec=nation

    Groeten,

    Sebastian uit Petaling Jaya Malaysia