cameron highland-taman negara

  • snip

    hi

    over 2 weken ga ik dus eindelijk naar maleisie maar nou wou ik dus ff weten of het nu makkelijker is om (via KL) van de taman negara naar de cameron high land te gaan of andersom? We willen daarna door reizen naar Pulau Perhentian.En hoe is die verbinding ? per bus? trein?

    Dus simpel gezegt: vanaf KL naar TN en dan naar CH….of van KL naar CH en dan naar TN?

    groeten snip

  • Sebastian (PJ)

    Hi Snip,

    Even denken hoe ik deze vraag ga beantwoorden….

    Vanuit KL naar waar dan ook is geen problemen, nu wil je van TN naar CH of andersom. TN en CH zijn allebei weleens waar van de zelfde provencie Pahang, toch ligt beide ver uitelkaar.

    Ik weet alleen maar een weg dat is volgens me de korste weg om deze 2 plaatsen te verbinden, het zijn wel andere wegen maar dat raad ik je niet aan, ze zijn moeilijk te rijden. Vanuit TN reis je via ‘Karak Highway’ richting Genting Highland, voor dat je de top van GH bereikt daar hebt je een Kabelbaan Station. Je neemt dan deze weg voor de station langs en als maar rechtvooruit, een heel stuk heuvel op en neer door dichtbegroeide oerwoud komt je in Kuala Kubu Baru(KKB) terecht. Volg vanuit KKB de wegenbord ‘Ipoh’ tot dat je bij ‘Batang Kali’ de ‘North-South Expressway’ komt, vanuit dit punt rijdt je nog een uurtje op ‘t super snelweg tot je de afslag ’Tapah' tegenkomt, volg dan de bord ‘Cameron Highland’. Deze wegen zijn niet moeilijk te rijden, ik raad aan om langzaam te rijden voor eerste keer, het kan soms verradelijk zijn.

    Omdat Genting Highland maar 20km van KL ligt, zeg ik toch maar reis via KL naar Cameron Highland en andersom ook. Mocht je van avonduur houden neem dan de weg via Genting Highland, je zie tenminste meer.

    Groeten Sebastian

  • snip

    yo bedankt…ken jij niet als gids mee volgende week? ;))

  • Sebastian (PJ)

    Hi Snip,

    Ik kan niet met je/jullie mee want ik heb gewoon werk hier in Kuala Lumpur. Wel zal ik graag met je/jullie een pilsje drinken wanneer je/jullie hier zijn. Ik heb 't paar keer eerder gedaan en het is me goed bevallen.

    Laat me weten als je met een verdwaalde nederlander, dat ben ik, een pilsje willen drinken in Kuala Lumpur, ik zal je dan mijn mobiel nummer sturen. :)

    Gr Sebastian

  • snip

    haha is goed dat doen we…

    ik ga volgende week donderdag weg.

    21 augustus dus en blijf tot 6 sep.

    onze bedoeling is om de eerste 3 dagen in KL te verblijven…dus een beetje info kan geen kwaad

    meel me je mob nummer maar ff dan houden we wel ff contact