perhentian eiland

  • snip

    moet je van te voren boeken als je wil over nachten op de perhentian eilanden? of kan je daar gewoon aankomen en een chalet boeken? heb nemelijk weinig zin om op starnd te gaan slapen!!

  • Sebastian (PJ)

    Hi Snip,

    Ik raad je STERK aan om te voren te boeken, wanneer ik naar P. Perhentian wil en probeer dan een hotel/resort te boeken, stuit ik heel vaak deze tegen: ‘Sorry sir, we’re fully booked'…

    Dus boek 't van voren om teleurstellen te voorkomen, hier een tip voor je: http://www.journeymalaysia.com/MI_perhentian.htm

    Pulau Perhentian, een mooi eiland garanteerd….

    snip schreef:

    >

    > moet je van te voren boeken als je wil over nachten op de

    > perhentian eilanden? of kan je daar gewoon aankomen en een

    > chalet boeken? heb nemelijk weinig zin om op starnd te gaan

    > slapen!!

  • snip

    maar waar boek jij dan? vis die web site die je aangaf kan je niet van de chalets boeken waar ik graag in wil verblijven alleen maar dure hotels.

    Kan je bv ook in KL al boeken bij een speciaal buro ofzo?

  • Sebastian (PJ)

    Hi Snip,

    Ik kreeg 't even niet mee…

    Je wil alleen dure hotel/resort of juist andersom?

    Laat me weten dan stuur ik je meerdere sites.

  • Sebastian (PJ)

    Hi Snip,

    Hier hebt je misschien nog iets aan: http://www.paradise.com.my/resort.cgi?arahan=view_main

  • snip

    oh sorry

    nah bedoel dus dat ik geen zin heb om 200 euro tegaan betalen voor 3 dagen op zoon eiland te zitten…

    er staan zat goedkope chalets in de lonely planet waar ik graag zou willen zitten.maar weet niet hoe ik die nu al kan reserveren.

    Dure hotels op perhentian kan je wel boeken via internet en goedkope niet of nauwelijks dus wou ik ff weten of er een soort buro is in bv ]KL waar je dan een chalet kan reserveren.

    laat me ff wten hoe ik dat moet aanpakken

    alvast bedankt

  • Sebastian (PJ)

    Hi Snip,

    Drie mogelijkheden:

    1) Boek via internet wanneer je kan, dus de goedkoop chalet je kunt vinden. Als dat niet mogelijk is dan…

    2) In KL naar een van de vele reis buro en daar proberen te boeken. Ik ben alleen bang dat deze reis buro geen korting willen geven aan je. Dit is altijd mogelijk een chalet te bemachtigen.

    3) Ga gewoon naar P. Perhentian toe, wanneer je daar bent dan pas een chalet zoeken. Het kost je tijd maar er zijn genoeg budget hotel/resort daar. Hier geldt weer dat ze je dan geen kortingen willen geven, want je bent een toerist en ver van huis zal ze denken.

    Bij mogelijk 2 wil ik je wel helpen, laat me weten wanneer je precies in KL bent, ik neem dan een halve dag vrij en loop wel met je mee opzoek naar reis buro en chalet, dit is natuurlijk vrijblijvend voor jou.

    Gr Sebastian

    snip schreef:

    >

    > oh sorry

    > nah bedoel dus dat ik geen zin heb om 200 euro tegaan betalen

    > voor 3 dagen op zoon eiland te zitten…

    > er staan zat goedkope chalets in de lonely planet waar ik

    > graag zou willen zitten.maar weet niet hoe ik die nu al kan

    > reserveren.

    > Dure hotels op perhentian kan je wel boeken via internet en

    > goedkope niet of nauwelijks dus wou ik ff weten of er een

    > soort buro is in bv ]KL waar je dan een chalet kan reserveren.

    > laat me ff wten hoe ik dat moet aanpakken

    >

    > alvast bedankt

  • Sebastian (PJ)

    oh Snip,

    Ik was even wat vergeten!

    Het is trouwens normaal geprijst voor 200 euro een 3 dagse verblijft op Perhentian. Ik was op P. Redang een paar maanden terug en ik was RM600 (=140 euro) kwijt ook voor een 3 dagse verblijft, we gingen met een groep en alles was op ‘share - share’ basis.

    - RM250 voor resort op twin sharing basis 3 days 2 nights.

    - RM50 voor transport, benzine, boot kaartjes ect van KL naar Perhentian. (4 personen per auto)

    - RM50 voor halve krat bier :p

    - RM250 voor foto rollen, duik equiments, eten, vruchten, sigaretten, boot tochen om 't eiland en meer…

    - RM0 (=0 euro) voor een stukje paradijs, vooral mooie vissen en heel veel gelachend. :)

    Je zal wel goedkoop vinden denk ik, tja… ze zie me geen toerist meer nadat ik al zeven jaren hier in Maleisie woon, hahaha wel voordeel.

    snip schreef:

    >

    > oh sorry

    > nah bedoel dus dat ik geen zin heb om 200 euro tegaan betalen

    > voor 3 dagen op zoon eiland te zitten…

    > er staan zat goedkope chalets in de lonely planet waar ik

    > graag zou willen zitten.maar weet niet hoe ik die nu al kan

    > reserveren.

    > Dure hotels op perhentian kan je wel boeken via internet en

    > goedkope niet of nauwelijks dus wou ik ff weten of er een

    > soort buro is in bv ]KL waar je dan een chalet kan reserveren.

    > laat me ff wten hoe ik dat moet aanpakken

    >

    > alvast bedankt

  • snip

    denk dat ik toch voor mogelijkheid 3 ga…kan moeilijk van jou verlangen dat je voor mij een halve dag vrij neemt om voor ons een tel te gaan zoeken!

    maarre als je volgende weekend een avondje over hebt ben ik altijd in voor een biertje! ken je ons gelijk tips geven over hoe en wat in maleisie…:-)

    hoor het wel!

    groeten snip

  • Sebastian (PJ)

    Hi Snip,

    Mijn mobiel is verzonden naar je, check your mail. :)

    Dat met jullie samen een chalet zoeken voor Perhentian in KL is voor me makkerlijker dan je denk, ik heb een zeer flexibel baan. Goed, je gaat voor mogelijkheid en ondertussen zal ik eens kijken waar 't beste uitkomt voor jullie, ik hoef alleen maar bellen. Ik laat je snel weten.

    Verteld me eens precies wanneer je hier komt, ik ga dan dat avond vrij maken voor jullie. Laat me ook weten welk hotel je zal verblijven, dan kan ik weer zien waar ik jullie naar toe zal brengen en natuurlijk achteraf iets gaan drinken en veel praten, dat is tenminste de bedoeling.

    tot dan,

    Sebastian

    snip schreef:

    >

    > denk dat ik toch voor mogelijkheid 3 ga…kan moeilijk van

    > jou verlangen dat je voor mij een halve dag vrij neemt om

    > voor ons een tel te gaan zoeken!

    > maarre als je volgende weekend een avondje over hebt ben ik

    > altijd in voor een biertje! ken je ons gelijk tips geven over

    > hoe en wat in maleisie…:-)

    >

    > hoor het wel!

    >

    > groeten snip