Endau Rompin

  • Caroline

    Wie heeft er meer informatie over het Endau Rompin National Park? Is het mogelijk ter plaatse een tour vanuit Mersing te boeken (bijv. voor een 3dg/2n tour)? Wordt het vervoer vanuit Mersing geregeld?

    Groetjes,

    Caroline

  • Sebastian (PJ)

    Hi Caroline,

    Zie of je hier jouw antwoord kunnen vinden, zo niet, laat me weten, ik zal dan de antwoord voor je vinden.

    http://www.journeymalaysia.com/MR_endau.htm

  • Caroline

    Bedankt Sebastian! De site geeft een hoop nuttige informatie.

    Het enige wat ik me nog afvraag en wat ik nog niet heb kunnen vinden is hoe het vervoer naar Kluang of Kahang het beste gaat.

    De informatie die ik tot nu toe vind is dat je met eigen vervoer in Kluang of Kahang moet komen en vanaf daar begint dan een georganiseerde tour kan doen. Ik heb gelezen dat er in Mersing een bureau zit (Giamso Travel) die een tour naar Endau Romping organiseert. Maar mij is nog niet duidelijk of die tour dan vanaf Mersing start. We willen namelijk met openbaar vervoer door Malaysia gaan reizen in september/oktober. Ik heb wel gevonden dat er een bus vanaf Mersing naar Melacca of KL gaat. Deze bus zal langs Kluang rijden verwacht ik, maar of deze daar ook stopt…

  • Sebastian (PJ)

    Hi Caroline,

    Ik heb zojuist Giamso Travel in Mersing gebeld, alles is nu duidelijk geworden voor jou.

    Ik heb met ene Miss Lim van Giamso Travel gesproken. Ze hebben een pakket naar Endau Rompin vanuit Mersing voor min 2 personen, 3 days 2 nights, de kost is RM460 (+/- euro 107) per person, inclusief transport met auto en boot, chalet of tent, eten (simpel food), alle vergunning om de park te betreden en park gids. Voor elk verlengde dag is RM90 (+/- euro 21) per person.

    Van Kuala Lumpur naar Mersing:

    - Je neem om 23:30 een bus (Transnasional) vanuit Pudu Raya bus terminal naar Mersing, je arriveerd om 5:00 uur in de ochten en iemand van Giamso Travel staat daar te wachten op je.

    - Bus tarrief van KL naar Mersing is RM19.50 (+/- euro 4.50) met gewone bus. Met een VIP bus, dat is een 24 seaters, is de kost RM25 (+/- euro 5.80).

    - Vertrek van Mersing naar Endau Rompin is om 9:00, eerst met de auto tot halve weg dan verder met boot tot in de park.

    Mocht je nog vragen hebben bel ik ze nog eens op.

    Groeten,

    Sebastian

  • Caroline

    Super!! Bedankt voor je moeite! Inderdaad is alles nu een stuk duidelijker geworden. We zaten namelijk te kijken of we van te voren vanuit Nederland iets zouden regelen of gewoon ter plaatse. Hierbij ging onze voorkeur uit om dat gewoon te doen omdat we niet weten wanneer we precies in Mersing uitkomen. Alleen konden we wat moeilijk de details vinden. We gaan waarschijnlijk eerst naar Taman Negara, dan met de jungle trein richting Kota Bahru en dan bij Redang duiken. Vervolgens door richting Mersing (met de nodige stops denk ik).

    O ja, wat ik me nog wel afvroeg was of de tour op speciale dagen worden gehouden. Op zich zien we dat ter plaatse wel, maar mocht daar nog over gesproken zijn, ben ik wel benieuwd. Je hoeft wat mij betreft niet per se te bellen hoor. Dat kost jou ook weer een hoop tijd.

    Groetjes,

    Caroline

  • Sebastian (PJ)

    Caroline, you are most welcome.

    Maakt je geen zorgen dat de tour alleen maar op speciale dagen worden gehouden, ze zijn alle dags. Voor zekerheid bel ik morgen Giamso Travel weer eens.

    Trouwens, mijn kantoor receptie meisje belde en verbind de lijn ‘t door naar me en nadat ik gevraagd heeft aan Giamso Travel dat ’t pakket bestaat hebt ik haar alles laten noteren.

    Ze heeft zelfs de bus bedrijf gebeld naar tarieven gevraagd, zo hoort 't ook.

    Het is nu bijna 19:00 in Kuala Lumpur, ze is al naar huis en morgen vraag ik haar weer om de zekerheid te bevestigen. Ik ga trouwens ook de stad in voor diner met vrienden, tenslotte is vandaag vrijdag, happy hours avond.

    Een prettige weekeinde,

    Sebastian

  • Sebastian (PJ)

    oh nog iets Caroline,

    Please don't misunderstand me… Ik ben geen gids en ik verdien ook geen cent ermee. Ik doe al deze alleen voor fun. :)

    Groeten,

    Sebastian

  • Caroline

    Thanks! Bedankt voor al je info, ik kan hiermee wel een eind komen. Leuk dat je gewoon voor de ‘fun’ anderen wilt helpen en info wilt verstrekken! Soms zit je ineens met wat vragen waarop je de antwoorden niet direct terug kunt vinden. Dus dan is het mooi als er een actief forum is!

    Prettige avond en have a nice weekend!

    Groetjes,

    Caroline

  • Sebastian (PJ)

    Hi Caroline,

    Zojuist voor de zekerheid nog eens Giamso Travel gebeld, ze vertrekt elk dag wanneer je 2 personen of meer zijn. Wel 2 dagen te voren melden/boeken.

    Giamso Travel tel: 07 7992253

    Succes,

    Sebastian