Turtles Islands

  • Caroline

    Ik heb gelezen dat er op de Turtles Islands (Borneo) verschillende soorten schildpadden voorkomen en hun eieren op land komen leggen. Weet iemand of in oktober nog kans is om de schildpadden te zien. Op welke eilanden? En is iemand bekend bij welke organisaties dit ter plaatse geboekt kan worden?

    Groetjes,

    Caroline

  • Sebastian (PJ)

    Hi Caroline,

    Hier ben ik weer :)

    Hier heb ik iets voor ‘Turtles Islands’ in Borneo, ik moet zeggen dat eigenlijk weinig info's beschikbaar is maar toch hoop ik dat deze help.

    Plaatsen waar turtles voorkomen in Borneo:

    - Pulau Talang Talang Besar en Pulau Talang Talang Kecil.

    - Pulau Satang Besar.

    - Langs de kust van Kampung Puguh en Similajau National Park vlakbij Bintulu.

    http://www.sarawaktourism.com/satang.html

    http://www.sarawaktourism.com/similajau.html

    Groeten,

    Sebastian

  • Caroline

    Wederom bedankt voor je moeite en info! Ik ga de sites eens bekijken.

    Groetjes,

    Caroline

  • Sebastian (PJ)

    Hi Caroline,

    Ik ben zelf nooit op deze eilanden geweest, maar ik denk ik kan stuk makkerlijker aan info's komen dan je… vandaar een klein moeite van me voor jou.

    Mocht je meer uitgebreide info's willen hebben laat me weten, ik zal dan uitzoeken voor je. Toch leuk om te weten dat zo'n iemand als je zo veel van natuur houdt.

    Groeten,

    Sebastian

  • Caroline

    Thanks tot zover. Inderdaad best handig als iemand makkelijk aan info weet te komen. Voor sommige dingen is het best lastig net wat specifieke dingen te vinden. Ik heb nu een hoop ideeen wat ik leuk zou vinden te doen en te zien. Verder kijk ik ter plaatse wel wat ik precies ga doen. Het lijkt me echt geweldige ervaring om de verschillende jungles en eilanden van Maleisie te bezoeken. In ieder geval wordt het wel een bezoek aan Endau Rompin. Maar ook wat cultuur lijkt me leuk. Dus ik ben erg benieuwd. Ik vertrek over ca 2 weken, mocht ik onderweg ineens nieuwe vragen hebben plaats ik gewoon weer een berichtje. Thanks again!

    Groetjes,

    Caroline

  • Sebastian (PJ)

    Hi Caroline,

    Ik ben vanaf maandag een paar dagen weg, want ik heb vakantie vanwege de maleisisch nationale dag! ja ja, ik heb ook vakantie. :)

    Ik zal wanneer ik tijd heb zo snel mogelijk reageren op jouw berichten.

    Een alvast prettige vakntie in maleisie toegewenst.

    Sebastian