thailand en maleisie

  • Elizabeth

    hoi allemaal,

    Ik ben Elizabeth (21). In september zou ik graag gaan backpacken in Thailand en Maleisie. Voor ongeveer 3 a 4 maanden. Maar ik wil liever niet alleen! Wie heeft er zin om mee te gaan?

    groetjes Elizabeth

  • Sebastian (PJ)

    Lijk me ook niet leuk om alleen in deze landen te backpacken… Het is zo veel te zien en over praten, wel jammer als je alleen gaat!

    Succes Elizabeth.

  • Marjolein

    Joh, heerlijk juist! Je kan gaan en staan waar je wilt. Ontmoet veel mensen, waaronder vast een leuke reisgenoot om een stukje mee op pad te gaan.

    En wil jij weer verder, heb je geen verplichtingen. Doen hoor!

    Je doet zoveel ervaringen op, ook innerlijk en…. daar heb je de rest van je leven wat aan! Ik zou iedereen wel aan willen raden; ga eens in je leven “alleen”reizen.

    Heel veel plezier en nog een tip: houd een reisjournaal bij!

    groetjes marjolein

    p.s. in KL kun je altijd wat met Sebastiaan gaan drinken, lijkt me!!!!

    Zelf ben ik van 22 december tot 24 december in Bangkok en ga daar na vrienden aan de kust opzoeken! Ben je in de buurt kunnen we altijd wat afspreken!

    23 december ga ik in ieder geval fietsen in Bangkok!!!!!

    Voor Sebastian: Don't be surprised, check your mail!!!

  • Sebastian (PJ)

    Hi Marjolein,

    Lange tijd niets van je gehoord??!! Hoe gaat met je?

    Ik moet eerlijk zeggen dat alle nederlnadse reizigers zijn welkom bij me, wat is leuker dan mensen ontmoeten die dezelfde taal spreken in een verre warm land? :)

    Tegenwoordig ga ik niet alleen wat drinken in KL met reizigers, zoals morgen ga ik met 2 backpackers uit Holland naar Kuala Selangor seafood eten en danna naar miljoenen vuurvliegjes gaan kijken, tenminste als ze niet moe zijn. Kuala Selangor is toch wel een en half uur auto rijden van KL en terug nog eens… Een ander optie is satay eten in Kajang Town, zeer bekent door de vele satay stallen daar. Dit is dan 15 minuten auto rijden van KL. Hoe dan ook hoort de terrasje nog altijd bij.

    Op zaterdag ga ik met ze naar Bentong Pahang, een dorpje 45 minuten auto rijden van KL. Wat ze te zien krijgen is natuur die nooit door een toerist is bezocht, groot waterval, natuur warme bronnen (jacuzzi), vruchten plantage (veel durians nu) en goed en goedkoop eten. Op de weg terug naar KL gaan we nog even naar Genting Highland, je kunt hier de gehele KL zien, bij nacht is dan miljoenen lichtjes… mooi uitzicht!

    Ik heb met deze mensen veel eerder afgesproken, daarom kan ik me vrij maken van mijn werk, anders is er weer een normale vakantie gaan worden voor ze. We zijn dan met z'n drieen en dat moet wel lukken met mijn Proton.

    Oh, neem me niet verkeerd! Ik moet zeggen dat ik hiermee geen geld mee verdien. Al vaker heb ik gezegd: Kom eens kijken hoe een verdwaalde nederlandse vent leeft hier in Maleisie, hierdoor houdt deze vent zijn nederlands taal gebruik ook op peil. :)

    Ik heb jouw mail gelezen, ik zal echt niet weten waar ik met kerst zijn. Ik zal mijn best doen om eens dit jaar echt kerst te vieren… Ik vierde kerst voor 't laast in 1995, dat was in Holland. Brrr… Koud! :p

    Groeten,

    Sebastian

  • Sebastian (PJ)

    Hi Marjolein,

    Precies volgens plannen zijn we (snip, Ar en ik) naar Kuala Selangor seafood gegeten en daarna naar Kampung Kuantan vuurvliegjes gekeken. Kwam om 22:00 weer terug in KLCC onder the twin towers op terrasje. Leuk, @!#$ en veel lachen is dan ook 1:00 am geworden.

    Een dag later gaan we naar Bentong, echt leuk een halve dag spanderen in een dorpje waar bijna nooit europeanen zijn geweest. Ze merken 't ook de gastvrijheid wanneer we in een village zijn, om precies te zijn in een tropisch vis winkel midden in een 150 jaar oud village! Dat zeer oude eigenaar (80 jaar?) lieten hun een vis zien dat was geweldig, soort amozone vis van 2.5 meters lang. Gastvrijheid was ook oveal we kwamen; fruit-markt, kopitiam, rojak stal, douchen bij een familie van het dorp, warm water bronnen enz enz.

    Na bentong ook even naar Genting Highland geweest, verrast en impressed zacht ik op snip en arianne gezichten.

    Goed, ik zal later nog een complete verslag over schrijven.