Airasia boeken met creditcard lukt niet

  • Asia

    Vandaag heb ik geprobeerd om met mijn creditcard een vlucht te boeken bij AirAsia, maar ik krijg steeds een error bij het betalen. Iemand ervaring?

  • Cees

    Dat hoort geen probleem te zijn. Bij ons gaat het altijd prima.

  • Esther

    Een van onze creditcards werkt ook niet bij Airasia, de ander wel. Ze zijn van dezelfde bank. Waar het aan ligt is niet duidelijk.

  • Asia

    Heb inmiddels bij de bank navraag gedaan en het blijkt iets met een nieuw systeem te zijn dat niet bij alle passen nog werkt.

    Inmiddels heb ik de vluchten maar bij MH geboekt, een paar Ringgit duurder maar dan heb ik de vluchten tenminste vast staan.

  • saskia

    Wellicht heeft ie geen werelddekking zou dat kunnen?

    Zou in principe geen probleem moeten zijn omdat je gewoon via internet boekt.

    Groet Saskia

  • Bankier

    Waarschijnlijk is ie door de creditcardmaatschappij geblokkeerd voor die site. Is bij mij ook een keer gebeurt, toen ik een vlucht via jetair.be wilde boeken. Schijnt op die manier nogal te worden gefraudeerd. Gewoon even bellen met klantenservice.

  • ozzietukker

    'Mijn' Rabobank heeft ook ooit eens een keer besloten mijn credit card te blokkeren nadat er wat boekingen waren gemaakt, maar dat is toen wel (netjes) per brief aan mij gebeld en na contact met de klantenservice gelijk verholpen.

    De enige plek waar ik mijn NL credit card niet kan gebruiken is bij Indonesische luchtvaartmaatschappijen of hotelketens, daarmee is het niet mogelijk een credit card betaling te doen, deze wordt gewoonweg niet geaccepteerd, alleen bij Air Asia Indonesie kan het wel, maar ik vermoed dat dat komt door het betalingsysteem welke via Maleisie verloopt, lokale Indonesische systemen werken niet.

    Contact opnemen met je creditcardmaatschappij kan helpen, of bijvoorbeeld een (virtuele) card aanmaken via bijvoorbeeld Entropay, beter is zelfs een prepaid credit card zodat je bij Easyjet of Ryanair in Europa geen transactiekosten hoeft te betalen, daarnaast kan je met die prepaid card dan betalingen doen over internet zonder dat er veel risico aan verbonden zit.

  • Inspector

    Met de Mastercard betalen lukt inderdaad niet. Ik heb contact gehad met de creditcardmaatschappij. Het probleem is daar bekend. Het schijnt te liggen aan het systeem van AirAsia. Mastercard is bezig met een oplossing, maar die is zo te merken nog niet gevonden. Het advies was om Air Asia te bellen en de betaling per telefoon te doen. Maar aangezien hun Engels niet geweldig schijnt te zijn, en mijn Maleis al helemaal, weet ik niet goed wat ik nu moet gaan doen. Hoe hebben jullie het opgelost?

  • Asia

    Ik ben uiteindelijk voor de duurdere optie gezwicht; boeken met MAS.

    Het scheelde een paar tientjes in totaal (op 3 vluchten), maar nu heb ik wel de tickets op de dagen en tijden die ik wil.

  • Ronald

    Ik heb een master(credit)card van de Rabobank. Sinds de invoering van de securecode (digitale handtekening) krijg ik bij betaling een Error melding terug op de website van Air Asia .

    Ik heb inmiddels contact gehad met mijn creditcard maatschappij en met Air Asia, beide geven aan dat er problemen zijn met de verificatie van de secure code. Wanneer deze bug gefixed is kan nog wel eens op zich laten wachten omdat beide partijen naar elkaar wijzen, dus heb ik nu maar via een kennis in Maleisie geboekt.

    De securecode van de Rabobank komt tot stand middels een Random Reader, andere banken hanteren een vaste digitale handtekening (zelf verzonnen) zoals b.v bij de ING zie http://www.ing.nl/particulier/betalen/creditcards/ing-mastercard-securecode.aspx, dit geldt ook b.v. voor VISA, misschien lukt het daar wel mee ????