Airasia boeken met creditcard lukt niet

  • ozzietukker

    :) Rabobank Nederland heeft bedacht dat zij opnieuw het wiel moesten uitvinden.

    Er is een prima verificatiemiddel tegen internetfraude voorhanden, namelijk de Mastercard securecode, maar Rabobank Nederland heeft een variant hierop bedacht met de Random Reader zoals aangegeven. Helaas is dit wel besproken met Nederlandse gebruikers van het betaalsysteem, het is alleen jammer dat ik nu in Asia-Pacific en in de VS onmogelijk meer met mijn Rabocard via internet kan betalen omdat deze inderdaad stevast een error geeft, of erger, een blanco pagina.

    Uiteraard heb ik een klacht ingediend, maar ik weet middels een interne contactpersoon dat er niet zo snel een oplossing voorhanden is, het probleem zit hem wat mij betreft in de halstarrigheid van Rabobank Nederland door een eigen beveiligingssysteem te willen doorvoeren terwijl alle andere Nederlandse banken gewoon de mastercard securecode gebruiken.

    Gelukkig ben ik ook de trotse bezitter van een UK credit card en een UK prepaid credit card zodat ik wel betalingen kan verrichten, dat moet ook wel omdat je sowieso met een NL credit card weer onmogelijk betalingen online in Indonesie kan doen. Helaas kost dit wel een X bedrag aan transactiekosten, al was met de gratis ticket acties van Air Asia de schade wel te overzien.

  • Michiel

    Mij lukt het ook niet te betalen met mijn Rabo creditcard, creditcard maatschappij gaf geen enkele info, ook niet probleem is bij ons bekend ofzo, die wezen gewoon naar de website. Zojuist telefonisch geboekt, ik hoop alleen dat dit goed gegaan is, ik heb nog geen bevestiging en ik hoorde hele andere tijden dan de vlucht die ik via de site van airasia had gevonden, nog maar even afwachten dus en anders bel ik weer. Ik belde overig met airasia in uk en die sprak prima Engels…

  • ozzietukker

    Je moet ook niet bij de credit card maatschappij zijn, bij de Rabocard zou dat Mastercard zijn, maar bij de Rabobank zelf.

    Het probleem is namelijk daadwerkelijk dat ze heel veel klachten binnenkrijgen via het door Rabobank Nederland bedachte verificatiesysteem, als ze maar genoeg klachten krijgen dan wordt er vanzelf verder actie op ondernomen. En gelukkig betreft het niet daadwerkelijk alleen klachten van mensen die niet kunnen betalen, doordat je bijvoorbeeld nu wel telefonisch kunt boeken en dan met je credit card kunt betalen zonder de verificatie of bij andere aanbieders buiten het verificatiesysteem om heeft de afdeling fraude van Rabobank Nederland het ook relatief druk.

  • Inge

    Hallo,

    Ik heb hetzelfde probleem!! Al een paar dagen geprobeerd vluchten te boeken, maar helaas iedere keer weer een ‘error’, terwijl ik vorig jaar geen enkel probleem had met mijn Mastercard van de Rabobank.

    Gisteren de Rabobank gebeld en die kennen het probleem met Air Asia. Volgens de medewerker van de Rabobank herkent het systeem van Air Asia de random reader niet, waardoor je dus geen tickets kunt boeken met de Mastercard van de Rabobank bij Air Asia!! Het enige wat je volgens hen kunt doen is Air Asia bellen…

    Daarmee ben je dus lekker als Rabobank Mastercard houder… Met andere Mastercards is het namelijk geen enkel probleem…

  • Inspector

    Na een hoop ellende met de Rabo Mastercard, heb ik een (ANWB ) Visa kaart aangevraagd. Binnen twee weken was alles geregeld en kon ik de kaart met pin code en security code gebruiken. Tot nu toe geen enkel probleem gehad met boeken van hotels en tickets van Air Asia. Voor de kosten hoef je het niet te laten: €11,50 per jaar. Had ik dat geweten, dan had ik hem een half jaar eerder besteld en me een hoop chagrijn bespaard!

  • ronnie

    Goedemiddag,

    ook ik kan niet boeken met mijn rabocard, kent iemand een telefoonnr van airasia waarbij ik telefonisch kan boeken. Of wellicht een site die de rabocard wel ondersteund voor goedkope reizen van thailand naar vietnam en terug.

    alvast bedankt

    gr

    ronnie

  • Inge

    Helemaal mee eens Inspector. Ik heb precies hetzelfde gedaan. Nu ook een visa aangevraagd en gisteren alle vluchten met gemak geboekt :) Beetje jammer alleen dat het ruim 100 euro per persoon duurder is nu, aangezien ze 3 weken geleden aanbiedingen hadden voor de vluchten die wij wilden maken, en nu gelden die niet meer… :s Zou fijn zijn als ik dit bij de Rabobank kon declareren… ;)

  • Iris

    Het lukt nog steeds niet. Mooi balen dit. Denk je een credit card te hebben… Ik ga op VISA over, werkt in Azie zowiezo beter.

  • BamBAM

    Inge Schreef:

    ——————————————————-

    > Ik heb hetzelfde probleem!! Al een paar dagen

    > geprobeerd vluchten te boeken, maar helaas iedere

    > keer weer een ‘error’, terwijl ik vorig jaar geen

    > enkel probleem had met mijn Mastercard van de

    > Rabobank.

    Ik weet niet welke error je krijgt, maar Rabobank is recent overgestapt naar Secure Code voor het Internet betalen met credit kaarten. Zie ook: http://www.rabobank.nl/particulieren/servicemenu/veiligheid/securecode/

    Dus dat kan verklaren waarom het vorig jaar wel werkte en nu niet.

    > Daarmee ben je dus lekker als Rabobank Mastercard

    > houder… Met andere Mastercards is het namelijk

    > geen enkel probleem…

    Dus is het een probleem van de Rabo versie van Secure Code. Dat systeem zal wel iets fout doen, of het is een fout in combinatie met Air Asia. Het heeft niks met de Random Reader te maken. Dat is gewoon een vervanging van een wachtwoord en zou niet uit moeten maken.

    Krijg je uberhaupt wel een Random Reader scherm te zien?

  • BamBAM

    ozzietukker Schreef:

    ——————————————————-

    > Uiteraard heb ik een klacht ingediend, maar ik

    > weet middels een interne contactpersoon dat er

    > niet zo snel een oplossing voorhanden is, het

    > probleem zit hem wat mij betreft in de

    > halstarrigheid van Rabobank Nederland door een

    > eigen beveiligingssysteem te willen doorvoeren

    > terwijl alle andere Nederlandse banken gewoon de

    > mastercard securecode gebruiken.

    Als het geen Secure Code is dan mogen ze van Mastercard ook het logo ook niet voeren, dus dat zal wel goed zitten. Alleen gebruiken ze de RR ipv een wachtwoord. Persoonlijk vind ik dat wel zo veilig. Als het werkt natuurlijk ;)

    https://www.rabobank.nl/particulieren/klantenservice/veelgestelde_vragen/passen_en_cards/creditcard/vragen/ik_wil_op_internet_een_betaling_uitvoeren_met_een_creditcard_en_krijg_een_scherm_van_mastercard_securecode_is_dit_veilig