beklimmen Mount Kinabalu

  • kees

    In juli gaan we naar Sabah en willen de berg Kinabalu beklimmen. Ik lees overal dat dit in twee dagen kan met een overnachting in het kamp Panar Laban in het Laban Rata resthouse op 1500 meter. Ik heb geprobeerd dit te boeken maar steeds moet ik minimaal 2 nachten boeken terwijl ik op deze plek maar een nacht wil blijven.

    Weet iemand of dit anders te regelen valt? Alle tips zijn welkom.

  • Olaf uit KK

    Beste Kees,

    Je kunt wachten, totdat je binnen 2 maanden zit voor de klim. Pas dan, mag je ook 1 nacht boeken.

    Echter je loopt dan een heel groot risiko, dat je geen plek meer krijgt en dus helemaal niet kunt klimmen.

    Helaas, SSL heeft een monopolie, zit niets anders op.

    Vriendelijke groet,

    Olaf.

  • bernard.bauwens@gmail.com

    Hoi Kees,

    een andere optie is de berg beklimmen in 1 dag, vertrek 7 uur en terug voor 17.30 uur kost ongeveer 300RM per persoon doch enkel 4 personen per dag zijn toegelaten. enkel de regelen met de park rangers van park Kinabalu.

    Ik kan u hierbij wel helpen indien gewenst.

    Deze is zonder SSL.

    Voorwaarde een goede konditie hebben is behoorlijk zwaar.

    Bernard

  • Yannick

    Hallo,

    Ik zit nu 2 maanden voordat ik Mount KInabalu wil beklimmen, maar dien nog steeds voor 2 nachten te boeken.

    Wanneer verandert dit/omzeil ik dit?

    Alvast bedankt!

    Groet,

    Yannick

  • bernard.bauwens@gmail.com

    Dag Yannick

    Spijtig dat SSL het monopolie heeft wat betreft de overnachting, waarom 2 nachten? omdat anders de eetgelegenheden daar leeg zouden staan. In het park natuurlijk en SSL behoord tot UNMO de grootste partij in Malaysia zo de ministers denken dat wij veel geld hebben. Heel simpel als niemand er heen zou gaan dan zak de prijzen wel.

  • bernard.bauwens@gmail.com

    Hoi Kees,

    Ik heb deze week vernomen dat het wel degelijk mogelijk is om de berg te doen 2 dagen 1 nacht. Enkel het zijn naar enkele agenten die deze aanbieden.

    Bernard uit Borneo

  • Simon

    Goedemiddag Kees,

    Ik ga in Juli naar Borneo, ben dus heel benieuwd hoe het was om de berg te beklimmen en of het gelukt is om 1 nacht slapen.

    Verneem het graag.

    Gr,Simon