3 weken rondreis met kids in juli

  • Marcel

    Hallo,

    Wij willen met onze twee zoons van dan 8 en 4 jaar een drietal weken door maleisie reizen. dit eind juli begin aug. Wie heeft er tips en ideeen. Wat we willen is op 3-5 plaatsen max verblijven zodat we vanuit een locatie een aantal trips kunnen doen, met de auto, zelf rijden lijkt me. we willen dus het aantal reidagen wat beperken door overal wat langer te blijven.

    We willen graag kl en malacca zien, jungle, olifanten, een bountystrand 1 of 2 keer, en lekker wat duiken. Wie heeft er ideeen??? kom maar op.

    Bedankt alvast

    gr

    Marcel

  • NBB3

    Wow, best een brede topic, Marcel :)

    Ik zou sowieso langs KL gaan, inderdaad, en uiteraard ook Melacca. Dan jeb je een groot deel cultuur en shopping alzovast binnen, so to speak.

    Verder kun je voor olifanten, jungle-trekking en oerwoud-avontuur naar Endau Rompin of het wat meer geeikte TN.

    Voor bounty eilandjes heb je de keuze uit bijvoorbeeld Redang, Dayang, Aur of Tioman. Op Tioman kun je overigens ook een unieke jungle berg beklimmen, de Gunung Kajang. Deze berg (nou ja, met zo'n 1000 m eerder een uit de kluiten gewasen heuvel.) is nog onbekend bij toeristen en daardoor waan je je daar helemaal in een Indiana Jones film, zo rauw en echt is het er nog. Helemaal spannend wordt het als je beseft dat Gunung Kajang eigenlijk een vulkaan is die duizenden jaren geleden actief was.

    In feite is Tioman een prima alles-in-1 eilandje, want je kunt er ook fantastisch scubaduiken en snorkelen.

    Afijn, je hebt alvast wat ideetjes.

  • Premi

    Beste Marcel,

    Ik kwam je berichtje vandaag tegen. Heb je al iets geboekt voor Melaka? Wij runnen sinds een paar weken onze eigen Bed & Breakfast in deze boeiende stad. Veel Nederlandse invloeden hier. Wellicht dat wij daarom hier alweer vier jaar met veel plezier wonen. Kijk maar eens op onze website: www.bedandbreakfastbagus.com Ook hebben wij een Facebook en tripadvisor-account. Bagus overigens betekent in het Malay ‘goed, fraai, en mooi’.

    Met vriendelijke groet,

    Premi Piquard

    Bed & Breakfast Bagus

  • malaysia forum guardian

    Beste Premi,

    Leuk dat jullie een B&B in Melaka hebben. Lezers van het forum zullen er vast gebruik van maken, of het als tip aan andere doorgeven.

    Ik wens jullie veel succes en plezier in Melaka.

    Groet.

  • lianne

    Goh, die B&B ziet er idd prima uit!

    Voor meer tips over een reis met kinderen in Maleisië verwijs ik je graag naar mijn eigen website. In 2010 hebben wij een maand rondgetrokken met onze 3 kinderen door Maleisië.

    Persoonlijk waren wij erg gecharmeerd van Borneo! Wow, wat een prachtige stranden, jungle en wildlife!

    Als je ons verslag doorleest, zie je waar we allemaal waren en wat we zagen.

    Ook heb ik accomodatie tips op de site staan met foto's en prijzen.

    En ik weet een leuke chauffeur voor uitstappen rondom KL. Dus als je nog een goede en gezellige, en betrouwbare taxichauffeur zoekt in KL, neem dan conctact op met: Abdul Galfar, tel +6 016-381 7048, e-mail; galfar2002@hotmail.com

    Onze eigen website;

    Bosch Vertrekt

  • Francis

    Beste Marcel,

    Ik wil ook een rondreis maken van 3 weken met 2 kids, Wij zouden

    graag begin juli vertrekken

    Heb je al een route bedacht?

    Alvast bedankt,

    gr Francis

  • Sanne

    Hallo Marcel en Francis,

    ook wij willen begin juli met ons zoontje van 2 jaar voor 3 a 4 weken een rondreis maken door Maleisië.

    Ons plan tot nu toe is om eerst een paar dagen in Dubai te blijven om de reis te onderbreken. Dan in Maleisië de plaatsen Kuala Lumpur, Taman Negara, Cameron Highlands, Pankor, Penang en Langkawi bezoeken. Ik hoor graag van jullie wat jullie plannen zijn, en tips zijn altijd welkom! Ons is verteld dat 1 dag malacca bezoeken vanuit Kuala Lumpur lang genoeg is om malacca te ontdekken, hoor graag hoe andere daarover denken.

    Groeten Sanne

  • Francis

    Hoi Sanne,

    ons plan tot nu toe is om eerst een paar dagen in Kuala Lumpur te blijven om de reis te onderbreken. Dan Kuala Selangor (vuurvliegjes) Malakka (stad, olifantenopvangcentrum, Taman Negra (jungle, canopy walk), dan twijfel ik, ik zou ook graag stukje oost Kust willen zien…evt school bezoeken is ook leuk voor de kids…schilpadden opvang, helaas is dit wel een aardig stukje rijden vandaar de twijfel… Cameron Hooglanden..penang …Langkawi?

    1 dag malakka lijkt mij ook voldoende…

    ik heb momenteel alleen tickets en ben druk bezig voor de route? als jullie hierop aanvullingen hebben hoor ik het graag,

    bovenstaande gaan we doen met een huurauto?

    gr Francis

  • sante

    Hallo Francis,

    ben nu onder andere naam ingelogd, maar ben Sanne.

    Wij hebben ons ticket, hotels en binnenlandse vlucht vast liggen, onze reisroute is als volgt;

    Beginnen met paar dagen Dubai om de reis te onderbreken. Dan volgt Kuala Lumpur voor een paar dagen. Dan rijden we met een gehuurde auto (dit moeten we nog regelen) naar Taman Negara waar we 3 nachten verblijven (hebben van een aantal gehoord dat dat lang genoeg is), dan rijden we door naar Cameron Highlands waar we een aantal dagen blijven. Dan rijden we door naar Penang, waar we onze huurauto inleveren, blijven daar een aantal dagen en gaan dan met de boot naar Langkawi. Vanuit Langkawi vliegen we terug naar Kuala Lumpur waar we nog een paar dagen verblijven.

    Weet jij of Kuala Selangor te doen is in 1 dag vanuit Kuala Lumpur? Ik heb begrepen dat in Taman Negara ook vuurvliegjes zijn, is dit een groot verschil met Kuala Selangor? In welke plaats zit de schildpadden opvang die je beschrijft? Wij gaan de olifanten bezoeken in Lanchang, ligt op de weg van Kuala Lumpur naar Taman Negara.

    Ik weet niet hoe oud je kids zijn, maar als ze zelf naar school gaan zou ik daar zeker een school bezoeken, kei leuk voor ze. Hebben wij op vorige reizen ook altijd gedaan, ons zoontje is 2 dus voor hem heeft het geen meerwaarde om een school te bezoeken.

    Hebben jullie al duidelijker wat jullie route gaat worden? Als je nog tips hebt hoor ik het graag!

    Groeten Sanne