op reis met puberdochter, georganiseerd of zelf?

  • erikavw

    We willen deze zomer of volgend jaar zomer met onze dochter van 11 jaar naar Maleisië reizen. We twijfelen echter of we een georganiseerde rondreis boeken of toch zelf op pad gaan.

    We zijn 20 jaar geleden zonder kids in Maleisië geweest met backpack en openbaar vervoer, prima gegaan. Maar denken dat het voor dochter misschien leuker is een familiereis van Djoser, Sawadee, FOX oid te boeken. Heeft er iemand ervaring met zo'n reis of juist de ervaring om met 1 kind alleen te reizen?

    Dit jaar zijn we rond getrokken in Canada, ging prima maar toch leuk voor haar om af en toe (Nederlandse) kinderen te zien, dat heb je met een groepsreis natuurlijk in de hand. Weet alleen of het veel in kosten scheelt? Drie weken met groep ca. 7500 euro gok ik, lijkt me zelf met bus of auto toch voor max. 6000 te kunnen?

    Route die ik zou willen doen is KL, Malakka, Cameron Highlands, Taman Negara en liefst Tioman anders Perhentian. Alle tips zijn zeer welkom!

    Bedankt,

    Erika

  • NBB3

    Ik zou gewoon lekker op pad gaan. Er is sowieso zo veel te zien in Maleisie dat je je nauwelijks zult vervelen. Overal kun je wel een korte stop inplannen op het reizen an sich wat op te breken. Er is altijd wel wat te zien, en anders zeker wat te eten :)

    Ligt er overigens wel aan waneer je gaat, want rond de zomermaanden is het drukke tijd en kun je je attracties, overtochten en accommodaties beter vooraf boeken. Tenzij je het avontuurlijke type bent uiteraard.

  • lianne

    Dag Erika,

    Ik zou ook beslist zelf op pad gaan! Wij hebben zelf een reis van een maand gemaakt door maleisie en borneo, alles zelf georganiseerd!

    Je bespaard hiermee erg veel geld, en het is makkelijk te regelen allemaal. Zo kom je ook nog eens buiten de platgetreden toeristenpaden.

    Borneo vonden wij echt een toegevoegde waarde hebben mbt de wildlife! Onge-eenaard wat je hier ziet!

    Je kunt mijn site even doorlezen, misschien zie je tips die je voor je eigen reis kunt gebruiken.

    Wij kwamen genoeg andere families tegen waarmee de kinderen contact konden maken.

    Deze zomer nemen we onze jongste mee naar Myanmar, de andere kinderen gaan niet meer mee. Ik peins er niet over dit georganiseerd te doen, we doen het lekker zelf!

    Bosch Vertrekt

    Groetjes Lianne

  • ton en ria

    Hallo Erika , gewoon doen hoor.

    Wij zijn net terug uit maleisië ( jan/febr 2013) en zijn genoeg mensen met kinderen tegengekomen.

    Hier ons reisverhaal maleisie 2013

    veel plezier

    Ton en Ria

  • Sam

    Hallo Erika,

    Wij gaan deze zomer (juli) ook naar Maleisië met onze dochter van 6. Ik heb wel naar georganiseerde reizen gekeken zoals bij FOX e.d., maar ik weet gewoon dat wij dat niet leuk gaan vinden. Maleisië is een goed land om zelf te reizen. Er is genoeg te zien en te doen. En in de zomermaanden ga je vast genoeg andere mensen met kinderen tegenkomen. Wij proberen wel hotels e.d. uit te zoeken met zwembad of bijzondere gelegen. We regelen wel al alles vanuit Nederland, zodat we daar onderweg geen omkijken meer naar hebben. Maar verder wil ik gewoon zelf kunnen bepalen wanneer we stoppen, waar we eten, hoelang we ergens blijven e.d. Ik heb er nu al zin in!

    Veel plezier met plannen.

    Groet,

    Sam

  • erikavw

    Beste Maleisië reizigers,

    bedankt voor alle tips, we gaan het zelf doen begrijp ik. Ondanks het gemak van een rondreis, geven de flexibiliteit en de kosten van zelf rond reizende doorslag.

    Sam, heb je alles al vastgelegd en welke route doe je? Mocht je voor vertrek een lijstje met hotels etc. hebben dan zou ik die graag zien? Wij willen ook graag hotels met zwembad en het meeste voor vertrek hebben vastgelegd.

    Bedankt allemaal,

    groet,

    Erika

  • Sam

    Hallo Erika,

    Ik heb nog niet heel veel vastgelegd, maar globaal starten in KL, door naar Cameron Higlands, Kuantan, Kota Bahru (daar verblijven we in Pasir Belanda, zoek maar op ziet er erg leuk uit, is erg druk dus snel vastgelegd), Penang, Ipoh (hier wil ik naar The Roots) en Melakka.Vlucht is wel geboekt en overnachting in Melakka ook. Van het weekend weer verder met boeken. Ik wil niet naar de Taman Negara (zelf al geweest) en ook de eilanden slaan we deze keer over. We gaan alles met een huurauto doen (moet ik ook nog regelen)

    Groetjes,

    Sam