moeilijk

  • Hans

    Hey luitjes….

    Ik zal me even voorstellen voor ik verder ga, lijkt me wel zo netjes!

    Ik ben dus Hans en ik wil met mijn dochter van 19 6 weken naar Azie

    Wij zijn met ons gezin 5 jaar geleden naar Thailand geweest en dat is ons zeer goed bevallen en nu wil ik met mijn oudste dochter naar Thailand en een aantal weken naar Maleisie!

    Maar nu heb ik al zoveel gelezen dat ik het eigenlijk niet meer weet!

    We willen naar Bangkok vliegen en vandaar naar Kota Kinabalu, is dat het verstandigst of beter naar Kuala Lumpur?

    En dan wordt het moeilijk, haha om verder te gaan……waar kunnen we het best beginnen en hoe lang enzo ,hebben we genoeg aan 2 weken om een en ander te zien of moeten we langer?

    We hebben dus geen flauw idee alles duurt om de hoogtepunten te zien en hoe ver het reizen is e.d.

    Kan iemand ons alvast een beetje op weg helpen om een bepaalde route te gaan of advies?

    We hoeven niet aan het strand te liggen en ook niet te toeristisch, als dat nog mogelijk is?

    We gaan begin juli dus we hebben nog tijd genoeg natuurlijk maar het is al hartstikke leuk om alles te lezen en te regelen dus hopelijk hebben jullie wat adviezen en/of tips??

    Alvast bedankt!!

    Vriendelijke groet Hans

  • NBB3

    Hans, ik denk dat het vooral een persoonlijke kwestie is waar je het liefst wil beginnen. Ben je van de cultuur, een culinair type of hou je meer van ongerepte van jungle enz. Op basis hiervan kun je dan van wal steken.

    Enfin, ik zou ook eerst eens wat Googlen, zodat je een beter idee krijgt van wat er allemaal (niet) kan.

    Maar 2 weken moet el lang genoeg zijn.

    Anyway, in juli heb je ideaal weer, dus daar heb je niets van te vrezen. Wel is juli hoogseizoen, tesamen met augustus, dus ik zou niet al te lang wachten met reserveren, zeker dit jaar, want 2014 is “Visit Malaysia Year”, wat, helemaal in combinatie met het elk jaar groeiende aantal bezoekers uit Europe, tot behoorlijke drukte zou kunnen leiden.

  • Hans

    Hoi NBB3

    Bedankt voor je snelle reactie!

    Wij willen echt de jungle in en op een bootje de rivier op zeg maar en verder niet al te toeristisch!

    Daaro willen we ook begin juli zodat het misschien nog niet zo heel druk is!

    Ik heb natuurlijk ook al veel gegoogeld en gelezen maar het komt nog niet zo door,hahha

    Wij hebben ook 4 weken in Thailand rondgetrokken en dat ging prima en was simpel, ik weet niet of dat daar ook zo is?

    Daar stonden altijd mensen voor overnachtingen en ik weet niet of dat daar ook zo is?

    Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen, snap je?

    Vriendelijke groet,Hans

  • NBB3

    Thailand is normaliter niet zo'n probleem, maar dit jaar zullen veel Thialand-bezoekers liever uitwijken naar Maleisie i.v.m. de Thaise ongeregeldheden en de diverse daaruit voortvloeiende overheidswaarschuwingen.

    Ik zou gewoon in KL beginnen, aangezien je daar waarschijnlijk binnen komt. En dan doe je gewoon een Tour de Maleisie: TN, Kuantan, Mersing, Tioman, Endau Rompin, Melakka, Penang. En alle interessante plekken die daar tussenin zitten :)

  • Boldingm

    Hoi,

    Mijn vriendin en ik gaan zelf in April naar Maleisie en Borneo, wat inderdaad verstandig is, is om eens flink te googlen en dit forum door te lezen. Op die manier kan je globaal uitzoeken wat je wel en niet leuk lijkt.

    Taman Negara (TN) is toch wel redelijk touristisch als ik dat overal lees.

    Wil je echt natuur kan je er overna denken om naar Borneo te gaan, vanaf Kota Kinabalu kan je naar Sandakan, hier vlakbij is Uncle Tan's wildlife camp.

    Google maar eens!

    Succes,

    Martijn

  • Hans Zegers

    Daar ben ik weer….

    Ben er verder nog niet zo aan toegekomen om verder te kijken maar het blijft moeilijk, vooral omdat we natuurlijk in het hoogseizoen gaan en niet alles meer vrij is….

    Kijk je bv op booking.com of latestays.com in welke plaats moet je dan boeken of is het overal jungle zeg maar?

    Het is best nog wel lastig eigenlijk, als je er waarschijnlijk een keer geweest bent valt het allemaal wel mee zeker?

    Of is het makkelijker om naar Laos en omringende landen te gaan, is ook prachtig zeggen ze maar Borneo trekt me meer…..

    Groetjes Hans

  • MvN

    Hoi,

    Koop de Lonely Planet van Maleisie of Borneo.

    Daar staan accommodaties (van hostel tot 5 sterren hotel) met prijzen, omschrijving en contactgegevens in.

    Direct boeken is vaak goedkoper en gemakkelijker zeker als je ergens een dag langer of korter wilt blijven.

    De Lonely Planet kun je ook gebruiken om je reis verder te plannen en er staan leuke weetjes en handigheidjes in.

    Ik ga in juni en heb eigenlijk alleen de vluchten geboekt, de rest doe ik ter plekke met de Lonely Planet.

    Veel plezier met plannen.

    Groetjes,

    Merel

  • hans zegers

    Hoi,

    Dank je wel voor jullie reacties!

    Dus het net zo eenvoudig als in Thailand om ter plaatse alles te boeken en is er altijd plaats voor 2 personen dus?

    Heb de insight guide van Maleisie en daar staat ook veel in!

    Moet eerst nog tickets boeken maar weet niet naar waar…..wil ook graag na die 2 weken terug richting Bangkok….maar we weten het nog niet precies, alles is nog mogelijk maar het is al heel leuk om beetje rond te snuffelen en e.e.a. te vragen!!

    Maar ik wil echt naar Borneo, dat is gewoon een droom van me!

    Maar het is daar overal al redelijk toeristisch zeker?

    We willen begin juli dus hopelijk valt het dan nog enigszins mee?

    En waar adviseren jullie om waar naar toe te gaan, naar Uncle Tan's ?

    Ik hoop dat jullie weer antwoord geven op mn vele vragen!!

    Groet Hans

  • paul74

    Hallo Hans

    MvN heeft wel gelijk Hans, een Lonely Planet van Borneo is zeker wel een aanrader. Wij zijn 1,5 jaar geleden naar Sabah geweest en alles uit de Lonely Planet gehaald. Insight guide van Malaisia kan daar echt niet tegenop.

    Natuurlijk is Borneo toeristisch maar zeer zeker geen massa , in sommige steden ben je nog echt bezienswaardigheid voor de locals.

    Enige plek waar we wel drommen toeristen hebben gezien is Sepiloc wat ik persoonlijk ook geen aanrader vind itt ik vaak wel op forums lees.

    Een aanrader voor een verblijf aan de Kinabatangan kan ik zo niet geven. In Sandakan zit een heel straatje met aanbieders voor deze trips en daar hebben zijn wij er bij eentje binnen gelopen en dat is ons goed bevallen. In zo'n pakket zat een dag Sepilok, een bezoek aan de grotten van Komantong en 2 dagen naar de Kinabatangan , allemaal prima in orde.

  • paul74

    Het is niet overal jungle in Borneo. Je hebt grote natuurparken die jungle zijn maar buiten deze is het veelal palmolieplantages die de klok slaan. Dat doet behoorlijk pijn aan de ogen als je je bedenkt dat het eens vooral jungle was.