Tropical gateway tours

  • Jeroen

    Hallo allemaal,

    Ik ben van plan om naar turtle island Sabah te gaan in september en heb nu tropical gateway tours gevonden.

    Maar de betaling levert problemen op, ik kan geen MYR overmaken met ABN AMRO. En dus zou ik kunnen betalen met een credit card, maar zij willen graag kopieën hebben van de voor en achterkant, is dit te vertrouwen bij deze organisatie?

    Zijn er ervaringen opgedaan door 1 van jullie? Alvast bedankt voor reacties.

  • Olaf uit KK

    Beste Jeroen,

    Ik ken het bedrijf niet, maar het lijkt mij vertrouwd.

    Het komt vaker voor, dat als je met Credit Card Authorisatie wenst te betalen, ze de voor en achterkant willen hebben. De bank, die deze transactie verwerkt, vraagt hier namelijk om. Ze dienen te bewijzen bij de bank, dat ze de Credit Card daadwerkelijk hebben gezien. Als ze enkel de nummers aanleveren, dan zouden die gestolen kunnen zijn. Als ze een kopie van de voorkant en achterkant hebben, dan… moeten ze die van de originele Credit Card eigenaar gekregen hebben, want.. afbeeldingen kun je niet zo snel stelen. Dat is de reden, waarom dit gevraagd wordt, ze moeten dit doen, van hun bank. (en vreemd, andere banken weer niet).

    Credit Card Authorisatie is verreweg de eenvoudigste wijze om te betalen, maar kost je een 3% extra. Wil je toch vanaf de ABN betalen, dan kan je enkel Euros overmaken. En.. als ze te weinig ontvangen (wat meestal zo is, omdat men de middenkoers neemt die men vindt op het internet, terwijl men de onderkoers krijgt) dan dien je ter plaatse bij te betalen.

    Hoop dat dit helpt.

    Vriendelijke groet, Olaf.

    Ps, September?