Hi ozzietukker = backpacktukker,
De mensen met walkie talkie dat je bedoeld noemen we hier ‘Tontos’.
Ik zal personlijk advies geven om geen illegale DVD of VCD te kopen! Begin juni heeft de regering oorlog verklaard aan pirated dvd, vcd en s/w, je zie sinds geen openbaar verkoop meer waar vroeger stik van zulke kraampjes waaronder China Town. De boete voor verkoper en koper zijn evenwijdig, ik garanteerd je dat dit geen geintje is.
Legale DVD zijn duur (het zelfde prijs als in Holland) maar het is volgens me soort luxe dat je kunt veroorloven, zo niet dan maar geen luxe. Een bioscoop kaartje is nog altijd RM9 en woensdag zelfs RM6!!
Het is geen aanvallen op je wat ik schreef, ik wil alleen dat vakantie gangers niet in moeilijkheid terecht komen door zo'n flauwekul. Tenslotte is Maleisie een prachtig land om je vakantie nooit te vergeten… hopelijk nooit te vergeten niet door narigheid.
Zo maar een stukje uit de krant van vandaag, om te bewijzen dat de regering geen geintje overmaakt met de oorlog met illegale DVD, VCD en S/W:
http://www.thestar.com.my/news/story.asp?file=/2003/8/13/nation/6048433&sec=nation
Groeten,
Sebastian uit Petaling Jaya Malaysia