reizen in Maleisië

  • conny

    Hallo,

    Na onze verschillende reizen in Thailand, willen we het Azische continent verder verkennen.

    Onze volgende trip gaat richting Maleisië. Op internet is er goede info te vinden, maar kan er mij ook iemand een goede reisgids aanbevelen.

    Voor Thailand beschikken we over de National geographic reisgids, maar deze hebben geen uitgave voor wat Maleisië betreft.

    Andere tips over dit land zijn ook zeker welkom.

    Groetjes

    Conny

  • Marjolein

    Hoi,

    Leuk dat jullie nu ook naar Maleisie gaan. Je zal zeker grote verschillen ontdekken met Thailand. Ik ga nooit zonder LP van het betreffende land op vakantie.

    Nellie's guide Maleisie is wat verouderd, dus daar heb je niet zoveel aan.

    Hebben jullie al een reisidee?

  • conny

    Dank je Marjolein,

    Wij hebben nog geen reisidee op dit ogenblik. Ik ben wat aan het surfen en op die manier informatie aan het verzamelen.

    Wij reizen met 2 kinderen, en om iedereen van het gezin tevreden te stellen moet ik een zeer gevarieerd programma samenstellen. We gaan zeker en vast een trektocht doen, maar ik weet nog niet welk park het zal worden en voor de kinderen gaan we enkele dagen naar het Genting Park. Voor de rest weet ik het nog niet, zal ook een beetje afhangen van hoeveel dagen we ter plaatse zullen zijn. Meestal gaan wij voor 3 à 4 weken.

    Jullie waren reeds in Maleisië ? Misschien kan je mij enkele tips geven. Wat is goedkoper, boeken via internet of ter plaatse via een reiskantoor ?

    In Thailand was boeken via Green Wood Travel het goedkoopst, toch als je (klasse)hotels wil boeken. Soms vind ik dat wel spijtig, want dan zeg ik bij mezelf: hier had ik nog wat willen blijven of hier wil ik eigenlijk al weer weg.

    Wat is de beste reismethode in Maleisië, openbaar vervoer of wagen huren ? In Thailand hebben we beide al gedaan, en onze beste ervaring was minibus met chauffeur/gids, die brengt je overal waar je maar wil en die kan terplaatse voor je onderhandelen.

    Ik heb nog veel vragen, maar ik ga je daar niet verder mee belasten. Vele ervan zullen wel opgelost raken door nog wat te snuffelen op internet.

    Groetjes en bedankt

    Conny

  • Marjolein

    Hoi

    Ik zou zelf een auto huren en ook ter plaatse hotels regelen. Net wat je zegt als je ergens langer wilt blijven, kan dat!

    groetjes Marjolein