jaar verblijven in maleisie

  • marleen

    hallo,

    ik ben van plan, na mijn VWO opleiding, volgend jaar een jaar college of iets dergelijks in het buitenland te volgen. nu trekt maleisie mij heel erg. ik heb gehoord dat er goede engelstalige scholen zijn en daarnaast wil ik absoluut een keer naar maleisie. ik vroeg mij af of iemand mij tips kan geven bij het zoeken naar scholen en dergelijke. hoe ik het beste kan zoeken en met wie ik goed contact kan opnemen.

    alvast bedankt

    groet marleen

  • ozzietukker en scholing

    Hallo Marleen.

    Opzich klopt het dat er goed engels les wordt gegeven. Maarrrr een vriendin van mij is Maleisische maar die is aan het studeren in Australie, (waar ik haar trouwens ook ontmoet heb), omdat het nivo daar toch beter is, en met de grades daar beter werk in Maleisie kunt krijgen, of daarbuiten.

    Lijkt mij dat je niet perse voor de scholing naar Maleisie moet gaan, ga dan naar OZ, en daar aan een UNI studeren. (wat ik gedaan heb, in Brisbane). Ik bedoel als ze in Maleisie, Thailand en dergelijke de mogelijkheid hebben gaan ze allemaal naar Australie of Nieuw Zeeland. (En het is vrij prijzig voor hun begrippen, dus doen ze dat echt niet voor niets)…. De kosten zijn voor Nederlanders trouwens in OZ wel op te brengen!

    Maar goed of het mogelijk is weet ik eigenlijk niet zeker, maar mij lijkt Maleisie meer iets voor een lange vakantie, eventueel aangevuld met andere landen daaromheen. Het is wel zo dat het een mooi land is trouwens!!! Zeker als je door een ingewijde daar wordt rondgetourd. Maar aan de hand van reisgidsen kun je je er zeker ook vermaken.

    Bedenk wel trouwens dat het tropisch is, en dat is leuk, maar op een gegeven ogenblik is een beetje verkoeling 's nachts niet onprettig..

  • Marjolein

    De Universiteit in Leiden heeft een uitwisselingsprogramma met de universiteit in Kl