3 manieren om in Maleisie te wonen

  • Sebastian (PJ)

    Hallo allemaal,

    IK krijg veel mailtjes van mensen die graag in Maleisie willen wonen, eigenlijk vind ik ‘t ook niet slecht om hier te wonen, of ’t nu voor paar maanden of voor altijd.

    Er zijn drie legale manieren door maleisisch regering aangeboden genaamd;

    1) Malaysia MY Second Home

    2) HomeStay Program

    3) Student Tourism Program

    Voor inhoud kunt je hier terecht http://www.mocat.gov.my/index.cfm

    Klick links boven verandert naar engels en klick daarna weer de linker bar naar TOURISM (vierde van boven naar beneden), hierna verschijnt de 3 programs.

    Graag zal ik van jullie willen horen wat jullie van deze programs vinden.

    Groeten,

    Sebastian

  • dennetje

    Nou daar vraag je wat zeg. Wat vind ik van de programma's…

    Nou laten we bij de eerste beginnen Malaysia my second home. Ik vind het een prima programma voor de rijken. Helaas is het voor ons niet haalbaar om nu al aan die conditie's te voldoen wat wij zeer betreuren.

    De tweede Homestay program: Vind ik meer overkomen als een lange vakantie. Een bestaan kan je hier volgens mij niet mee opbouwen of ik moet de tekst verkeerd opgenomen hebben uiteraard.

    De derde Student program: Had ik het maar geweten in mijn studietijd, had ik daar zeker gebruik van gemaakt.

    Groetjes Denise

  • Piet Kloppenburg

    maar bij malaysia MY second home moet je dan eerst 150.000 RM storten?

    7000 RM haal ik makkelijk per maand….

  • denise

    Ja dan moet je inderdaad een bankdepot openen met daar 150.000 euro op. Naar mijn informatie moet dit geld ook daadwerkelijk blijven staan. Volgens mij mag je wel een deel van het bedrag in een woning stoppen.

  • Sebastian (PJ)

    Hallo Denise,

    Het is 150K maleisisch ringgit en niet 150K euro!

    RM150K is nog geen 35.000 euro. :)

    Volgens mij kan je na het storten groot deel uithalen, ik zal meer info hierover geven na ik meer duidelijkheid heb.

  • denise

    inderdaad sebastian klein typfoutje sorry

    bedoelde inderdaad ringgit

  • Hans

    Een legale manier om zonder grote kosten in Maleisie te wonen is om na afloop van het toeristenvisum ( 3 maanden) even de grens over te wippen naar Thailand of Singapore en kort daarna weer terug te keren, deze procedure kan eindeloos herhaald worden. ( volgens mijn weten)denise schreef:

    >

    > inderdaad sebastian klein typfoutje sorry

    > bedoelde inderdaad ringgit

  • denise

    Dat zou op die manier inderdaad kunnen. Of het helemaal legaal zou wezen weet ik niet. Ander nadeel op deze manier is dat je er dan wel kan wonen, maar dat je dan nog geen werkvergunning hebt. Dus werken zou wat lastiger worden ;-)

  • Ver van Huis

    Hallo Hans,

    De manier van jou is gedeeltelijk goed. Met het eerste keer zal geen problemen zijn, met de tweede keer kijk ze (duane) je aan, bij de derde keer krijgt je een stempel voor 2 weken i.p.v. 3 maanden en danna komt je er niet meer in!!! Het is best wel streng met maleisisch imigratie diensten, de duane hebben dit manier al door, dus met deze manier kunt je hooguit een jaar in maleisie blijven. Ook wat Denise zei…. je kunt hier niet werken.

    Groeten,

    Sebastian