jippie eindelijk

  • ka

    hoi allemaal!

    wat goed dat er nu ook een prikbord van maleisie is……ik denk dat ze op de thailand/backpack pagina al gek werden van mijn maleisie vragen….

    maar goed… ik ga( pas) volgend jaar naar maleisie……duurt nog errug lang….maar ben ondertussen een beetje de taal aan het leren….vind ik gewoon leuk om te doen…en een beetje rond aan het snuffelen….heb eigenlijk al een route in mijn hoofd (kl, tm park oost kust van noord naar zuid+ eilanden)

    maar goed ik vraag me af…..hoe oud/jong zijn jullie?

    hoe vaak zijn jullie al in maleisie geweest en waarheen was jullie laatste reis? en als jullie reizen,hoe?…met de koffer of backpack?

    nou je snapt het wel…..lijkt me leuk als je wat over jezelf verteld

    ik begin maar bij mijzelf:

    ik ben van 28 jaar,(van het vrouwlijk geslacht) mijn laatste reis was naar thailand daar ben ik een maand geweest we zijn een tijdje in het noorden geweest en vanaf daar richting zuid.

    dit heb ik samen met mijn vriend gedaan. en mijn backpack was tegerlijkertijd mijn vriend en vijand ;)

    hoop van jullie te horen!

  • ozzietukker is backpacktukker

    De route klinkt al tamelijk ok. (al verandert dat neem ik aan altijd naarmate je mensen ontmoet of andere omstandigheden).

    Is wel belangrijk wanneer je gaat want ja in bepaalde tijden is de oostkust wat minder qua weer, (regen en te hoge golven) en daardoor bepaalde delen onbereikbaar, althans de eilanden dan.

    Als je echt wilt rondreizen heb je natuurlijk een backpack nodig, alhoewel ik moet zeggen dat het voordeel van Azie is dat je er relatief goedkoop lange en korte afstand vervoer kunt regelen dat je niet al te veel hoeft te lopen met die zware backpack….. (alhoewel in Thailand wel een beetje de prijzen moet weten om niet opgelicht te worden).

    Maleisie zal je zeker niet tegenvallen, en groot voordeel is dat ze er tenminste bijna allemaal engels spreken, en de taal zelf spreken is leuk, ik spreek een beetje Thais, maar is wel eens handig als je je echt verstaanbaar kunt maken.

    Overigens het bovenste moslimgedeelte is minder omdat je daar wat minder snel in contact kunt komen met de bevolking aldaar, maar ze zullen overigens je vakantie niet bederven hoor!

    KL = trouwens echt COOL.

  • Marjolein

    Wij backpacken met een zeer klein koffertje op wieltjes, welke we meenemen als handbagage in het vliegtuig. Lekker makkelijk en alles bij de hand. Op de terugweg is er meestal wel een tas bijgekomen met nieuwe spullen en herinneringen.

    Op Langkawi huren we een huisje in de kampung en werken/relaxen op een zeilschip. Ik ben net 44 geworden en mijn partner is bijna 51. Maar…. nog heel jong van binnen en van buiten. Leuk he, deze site