hotel

• Roy Herrebrugh

Een prima hotel om te verblijven in KL is Hotel Bintang Warisan. Het is een ** hotel echter met de service van ***. Het ligt op de Jalan Bukit Bintang 68 (tel.: 603-21488111/fax: 603-21482333/e-mail: warisan@tm.net.my), zeer centraal dus t.o van shopping, uitgaan en lekker eten (Jalan Alor - de 2e straat achter het hotel - is een klein stukje “China”). Op loopafstand van het grootste winkelcentrum ter wereld Times Square (vergeet niet het indoor pretpark met heuse rollercoaster te bezoeken strekt zich uit van de 5e tot de 10e etage)

Het hotelgebouw stamt uit een koloniaal verleden. Ontbijten en een biertje pakken kan in het naastgelegen koffiehuis, de nasi goreng op z'n Indonesisch is daar aan te bevelen.

Het hotel heeft van het Ministerie van Toerisme tot tweemaal toe een award gekregen voor het Beste Budget Business Hotel.

Veel plezier

• ed

En wat kost een kamer daar per nacht??

• Sebastian (PJ)

Hallo Ed,

Het kost RM140 per nacht. Redelijk goedkoop zal ik zeggen voor een hotel die bevestigd is in Jalan Bukit Bintang.

Vanuit Hotel Bintang Warisan lopen naar:

- Sungai Wang Plaza 5 minuten.

- Lot10 5 minuten.

- Times Square 7 minuten.

- Starhill 8 minuten.

- China Town (petaling Street) 10 minuten.

- Central Market 14 minuten.

- Planet Hollywood 8 minuten.

- Petronas Twin Towers/KLCC 25 minuten.

- Hart van KL uitgaan centrum ‘Jalan Sultan Ismail’ en ‘Jalan P.Ramlee’ 15 minuten.

Met de taxi naar deze locaties duurt langer.

Groeten,

Sebastian

• trooper

Dat hotel heb ik toevallig gisteren gezien ,mijn man zei dat ik ook nog een leuk hotel.Wij zitten nu in Novotel Century schuin ertegenover .Ook erg goed voor walk.inn betaal je 185 ringit voor 2 personen incl ontbijt en nog een heel goed ontbijt ook.zwembad evt. Ook een erg goed hotel.Je weet niet wat je overkomt hier in deze wijk,shoppermall na shoppermall.Je loopt de 1 in en je loopt zo over naar de ander.Gigantisch!!!!!!!!Echt een aanrader deze wijk wat winkelen en gezelligheid betreft.

Monorail aan 2 kanten dichtbij naar KLSentral en je bent in no time in China town,wat nu overigens overdekt wordt dus een beetje rommelig nog.

Groetjes

Ik zit nu mijn te verdoen in de malls,daar ik vanavond weer terug reis om 23.45 met Malasyan.Op dit moment wel problemen met wat afgesloten wegen ivm met een groot congres hier.

• Sebastian (PJ)

Hallo Trooper,

Leuk om te horen dat je nu in KL bent. Ook leuk om te horen dat Novotel Century een goede hotel is, want ik ben er nooit naar binnen geweest en nu weten we dat van jouw.

Dat congres wat je bedoelt is Organization of the Islamic Conference (OIC), het gaat volgende week beginnen. De politie zijn aan het oefenen door bijna alle straten aftesluiten in Bukit Bintang. Ik wou gisteren rond 20:00 de stad in maar ik kwam er niet in… word er gek van!

Nog een goede reis terug vanavond.

Sebastian

• Trooper

Helaas weer terug in het sombere Holland.

Idd,je werd gek van de verkeersopstoppingen oftewel wegafzettingen.De taxi die ons naar het vliegveld bracht gisteren die deed er ruim een uur over om bij ons hotel te komen en het was maar ong.2km.De wegen worden afgesloten,wat de verkeerschaos alleen maar groter maakt.

Gelukkig goed door de douane heen ,want gisteren moesten we om 12.00 het hotel uit en we zouden rond 6 uur opgehaald worden dus shoppen in Bukit Bintan is echt geweldig we bleven pinnen en kopen,niet normaal meer en oh zo goedkoop.

We gaan zeer zeker binnenkort weer.Wat een stad!!!!De monorail liep gelukkig ook een beetje goed,dus dat scheelt enorm veel.Je bent zo in Chinatown alleen jammer dat dat nu op zijn kop staat,maar wordt zeker erg mooi als het af is.

Novotel is ons heel goed bevallen.De kamers zijn goed wat oud,maar wel goed en heel goed schoon.Ontbijtbuffet erg groot dus echt een aanrader als je een leuk hotel in centrum van Bukit Bintang zoekt.

Groetjes