schoenen?

• Michiel

Ik ga vanaf aanstaande november zes maanden door Zuidoost Azië reizen. Ik wil in ieder geval Tefa's meenemen voor dagelijks gebruik. Mijn vraag is: wat voor schoenen heb je nodig voor bijvoorbeeld trekkings? Sommigen zeggen dat hiervoor paledium achtige schoenen volstaan, schoenen met profiel in de zolen, maar met een slappe bovenkant. Anderen zeggen dat stevigere bergschoenen noodzakelijk zijn. Nadeel hiervan is echter dat ze veel ruimte innemen en relatief zwaar zijn. Hoe hebben anderen dit opgelost?

• Roy Herrebrugh

Hallo Michiel,

Zelf hebben wij met kinderen een aantal dagen door de jungle (Taman Negara) daarnaast elders ook nog andere trekkings gemaakt en ik moet zeggen dat wij zeer veel plezier hebben gehad van onze Timberland schoenen. Soepel leer, stevige zool. Ook de kinderen hebben wij niet horen klagen.

Roy

• Sebastian (PJ)

Hallo Michiel,

Uit eigen ervaringen zal ik je toch aanraden om een paar stevige bergschoenen mee te nemen. Je weet nooit hoe de oppervlakte is, het kan geregend geweest zijn een dag tevoren, of zeer hard van droogte, modderig, naar overkant van rivier lopen waar de rivier bodem vol met steentjes zijn, ect ect. Met een paar stevige schoenen loopt je dan op wat dan ook oppervlakte en je bent er voorbereidt.

Een tip: Bent je bang voor geprek aan bagage ruimte… koop de schoenen hier. Het spaart je een enkele reis met sjouwen. :)

Groeten,

Sebastian