Langkawi

• Ingrid

Hallo Sebastiaan en andere prikborders

Ik ondekte net dit prikbord pas, wat een informatie super….

Wij hebben vorige week een reis geboekt naar Langkawi, omdat we er met kerst verblijven hadden we niet veel keus meer uit hotels. We wilde Pelangi beach resort maar dat zat helaas vol. Het reisburo adviseerde ons: Hotel Sheraton Perdana Resort, wat we ook geboekt hebben. Mijn vraag is nu heeft er iemand ervaring met dit hotel en kan me daar meer over vertellen?

Dan heb ik nog twee vraagjes Wat raden jullie ons aan om zeker te gaan doen, bezichtigen als we daar verblijven. En mijn laatste vraag: word er kerstmis gevierd?

Groetjes Ingrid

• Marjolein

Het Sheraton Perdana ligt achter de haven bij Kuah stad. Het is een mooi hotel, maar toch meer voor zakenreizigers. Heeft een zwembad en prive strandje. Het strand is echter niet zo gezellig, Persoonlijk vind ik het geen goed advies van het reisbureau. Waarschijnlijk zijn ze er zelf nooit geweest. Ik wil je niet ontmoedigen hoor, maar nu kan je het nog wijzigen. Als je dit wil, kijk dan naar een hotel op Pantai Tengah of Pantai Cenang. Aan dit laatste strand ligt ook Pelangi Beach.

Ik raad je zeker aan een zeiltrip met het zeilschip Sean Paquito. En een bezoekje aan de 7 wells, prachtige watervallen en een ritje met de kabelbaan.

Hoe lang blijven jullie? Bij welke touroperator heb je geboekt?

• Heleen

Even inhaken hierop. Marjolein, wat vind je van het Aseania Resort? Hier hebben wij nl. geboekt in de periode van 31-12-03 t/m 05-01-04.

• Trooper

En van Beryaja Beach resort is ook een goede aanrader ,mooi strand,vlak bij de kabelbaan en heel goed en goedkoop eten.

In het stadje is verder niet veel.

Ja een leuke boottrip naar omliggende eilanden is leuk.

Groetjes

• Sebastian (PJ)

Hallo Ingrid,

Personlijk zal ik de voorkeur geven aan Pelangi Resort. Toch wel een tijdje geleden dat ik in Pelangi Resort is geweest, maar ik kan me nog veel leuke kanten van dit resort herinderen.

Weer mijn voorkeur boven Sheraton Perdana Resort is Berjaya Langkawi Beach & Spa Resort dat Trooper opnoemde. Ik zal niet graag vlak bij Kuah Town willen logeren en als twede is zo'n spa van Berjaya Resort echt genieten.

Neem een kijkje welk hotel Langkawi te bieden heeft:

http://www.allmalaysia.info/travel/hotels/statesearch.asp

Zelf ben ik in Berjaya, Pelangi en Holiday Villa geweest. De laatste genoemde hoef voor me niet meer met mijn volgende bezoek aan Langkawi, dat zal rond de chinees nieuwjaar zijn.

Groeten,

Sebastian

• Sebastian (PJ)

Vergeten te melden met:

www.allmalaysia.info/travel/hotels/statesearch.asp

Klik op de staat Kedah waar Langkawi behoord. :)

• ingrid

Marjolein, Trooper en Sebastian Heel erg bedankt voor jullie snelle reacties.

Na het bericht van Marjolein hebben we gister al contact op genomen met het reisburo en gaan er vandaag heen om te kijken wat alsnog mogelijk is.

Omdat we zo laat geboekt hebben is er weinig mogelijk. Het grootste probleem was het vliegtuig. We gaan van 21 tot 30 december (dochter van 17 wil perse met nieuwjaar thuis zijn) De touroperator is travel Trend. Volgens mij was er ook nog plaats in: Mutiara Burau Bay Resort. We zijn net thuis van Turkije en de dag voordat we gingen boekte we Langkawi, dus hadden we geen tijd om ons er in te verdiepen en gaven we ons over aan het reiburo. Gister ondekte ik dit forum en wat ben ik daar blij mee :-) Allemaal heel erg bedankt

• Dennis

Beste Ingid.

Ik ga waarschijnelijk ook naar Mutiara Burau Bay. Kan en wil je mij als je terug bent vertellen hoe dit was ? Dit zal ik zeer op prijs stellen.

Bedankt

Prettige vakantie alvast

Gr

Dennis.

• Trooper

Mutiara Bay zou ik niet doen Erg kleine en eenvoudige hutjes.Ligt naats Berjaya maar stukken eenvoudiger.

Kijk voor reacties bij www.vakantiereiswijzer.nl

daar staan alle maal reacties op van bovengenoemde hotels en komt Mutiara er het minst uit.

Groetjes

• Marjolein

Hoi Heleen, Aseania vind ik persoonlijk een fijn hotel. Ben hier div. malen geweest.

Ligt overal dichtbij, strand, barretjes leuke restaurantjes en heel vriendelijk en gezellig personeel. Een super groot zwembad met glijbanen en waterval. kinderbad met paddestoeldouches!!! Het schijnt het grootste zwembad van maleisie te zijn,

goed ontbijt, zowel westers als maleis. Heerlijke pannenkoekjes!!!

Wil je de groeten doen van mij aan Roy en Oan ( personeel van de poolbar)

groetjes marjolein