Is het schoon

• Roy Herrebrugh

Dennis,

Deze discussie ontaard in enig cynisme over en weer en dat is nou niet direkt de bedoeling van dit forum.

Maleisie is schoon, de mensen zijn schoon (je krijgt geen enge ziektes wanneer iemand de kleine een handje geeft of een aai over de bol) en je kan er met een gerust hart van de straat eten. Het is het meest hygienische land in Zuid-Oost Azie en het gezondheidspijl staat daar op een zeer hoog niveau. Wel zal je een beetje rekening moeten houden met de kleine. Zorg dat je allereerst voldoende water bij je hebt. Neem melkpoeder mee. Als je ergens in een restaurantje neerstrijkt stap dan gerust de keuken binnen en vraag even of je het door jou meegebrachte water mag opwarmen. Wanneer je s'morgens in het hotel ontbeten hebt dan kan je van het buffet wat brood of zoete koekjes meenemen en s' avonds gewoon wat witte rijst. In de supermarkten vindt je vaak ook zakken met rijstkoekjes, zijn een beetje zout kan hij of zij gedurende dag prima op sabbelen (krijgt daardoor ook wat zout binnen).

Ga wel even bij de huisarts langs om te kijken of hij/zij nog bepaalde vacinaties nodig heeft, kan ik mij bij een kind van 6 maanden wel voorstellen. Jullie hebben niet echt iets nodig.

Succes.

• Dennis

Zoals je ook in mijn vraag ziet, stel ik hem ook in alle redelijkheid. Ik heb al samen met mijn vrouw een aardig stukje van de wereld gezien, dus ook plekken waar je niet met je hond naar toe wilt gaan !

Mijn vrouw is niet bang om te gaan, maar wil gewoon wat meer info hebben over het land. Dit alles voor die kleine jongen van ons. Daar heeft zij ook gelijk in en ik sta daar ook achter.

Misschien stel ik de vraag wel verkeerd ( is het schoon ) en misschien heb ik ook jou verkeerd begrepen. Boos ben ik niet, maar er zijn altijd mensen die het beter weten terwijl ze 1x ergens zijn geweest.

Aruba was 10 uur reizen en dit was geen probleem. KL is vanaf AMS 12 uurtjes vliegen dus dat valt allemaal wel mee. Aruba hadden we ook een tijdsverschil en dat was een kwestie van even aanpassen en zorgen dat die kleine in zijn ritme blijft. Hier hadden we ook geen probleem mee.

Mijn vrouw kwam met Jamacia aan zetten, maar ik ben nog steeds van mening dat MH beter is !!

Ik hoop dat wij de juiste keuze gaan maken ! Hier twijfel ik niet aan en anders ga ik wel alleen of met jou hahaha

Groetjes

• Dennis

Beste Roy,

bedankt voor je reactie. Ik zelf had ook zo'n idee en je bent er ook allemaal zelf bij.

Ben op Bali geweest en daar ga ik dus niet heen met die kleine. Mijn vrouw denk dat het Bali2 is dus wil eigenlijk niet vanwege dat.

Maar goed we gaan de juiste keuze maken.

Gr

Dennis

• Trooper

Nee, ik ga in ieder geval niet met je mee ,want ik ga naar Dubai in december en eind november naar Aruba,bovendien ben ik net terug uit het ‘'schone’'Maleisie.

Zoals Roy zegt is Maleisie erg schoon,ik was er zelfs verbaasd over toen ik vanuit het vliegveld naar KL reed.

Maar met bep. dingen moet je toch overal rekening houden,(vooral met een kleine)zoals kruipen,dingen beetpakken,daarom snapte ik het schoon niet erg,want alles wat ze beetpakken is niet overal even schoon,zoals ook in ons eigen land.

Ik persoonlijk zou wel goeduitkijken ,want als je kind ziek wordt,dan krijg je er achteraf toch spijt van.

Als je alleen maar positieve reacties krijgt dan heb je nog geen realistisch beeld.

Ik ben met die van mij (toen 15mnd)naar Florida,Bahamas(cruise) Aruba en Curacao geweest in 1 vakantie,maar was toch wel kapot erna en we zijn met zijn 2en er nog een weekje tussenuit geweest om bij te komen erna.

Dus ik weet precies wat het inhoudt met een kleine, maar ik doe het niet meer.(gelukkig gaan ze nu zelf).

Ik heb zelf de hele wereld ook rondgereist dus weet wat het is,om lang in een vliegtuig te zitten(met kind op schoot).

Persoonlijk zou ik voor Maleisie kiezen en niet voor Jamaica.

Groetjes

• denise

Nou dan zal ik bij deze mijn ervaring vertellen om met een kleine de grote reis te maken.

Je kunt de zorgen die je hebt omtrent de hygiene het best thuis laten :-) Van wat ik gezien heb in Maleisie is dat het vele malen schoner is in de openbare gelegenheden als hier in Nederland. Ik heb nog nergens de vloer zo zien glimmen.

De Maleier is supperlief voor kinderen, ze hebben bij ons echt alles uit de kast getrokken om het voor mijn zoon zo prettig mogelijk te maken, nergens werdt hij over het hoofd gezien. Hij kreeg in het restaurant zelfs gratis te drinken, nou waar zie je dat nou nog!!!

Ik denk dat als je kindje daar ziek zult worden het eigenlijk een beetje je eigen schuld zou wezen. Denk daarbij aan bijvoorbeeld een zonnesteek of uitdroging wat daar erg op de loer ligt natuurlijk door de hitte. Luister en kijk goed naar je kindje, wilt hij/zij slapen laat hem dat dan ook gewoon doen ook al zijn de tijden niet echt gewenst mij is opgevallen dat, door dit de eerste dagen, zeker te doen hij vele malen beter de dag door kwam.

Een tip wil ik je nog meegeven, sleep niet alles mee wat je denkt nodig te hebben. Ze hebben daar echt alles. Dus laat je luiers maar thuis en je billendoekjes, kost daar stukken minder dan hier. Fruit koop je veilig aan een stalletje en er is zelfs babymelk verkrijgbaar. (al vond die van mij dat niet echt lekker)

Nou hoop je een beetje meer info gegeven te hebben anders hoor ik het wel van je

• Sebastian (PJ)

Hallo Dennis,

Ik denk dat ik nu begrepen heb wat je met ‘schoon’ bedoeld, je bent bezorg over jouw kind dat hij/zij niet ziek zal worden in maleisie, niet waar? Ik verontschuld me over dit misunderstanding.

Mijn advies voor jouw is eigenlijk dezelfde als Denise al noemde. Ook wil ik bijzeggen dat het best wel vermoeien kan zijn met al dat lange afstandeb reizen in warme tot heet Maleisie.

Wat je beslissing wordt, wens ik jullie een zeer prettig vakantie. :)

Groeten,

Sebastian

• Sebastian (PJ)

Hallo Trooper,

Leuk om te horen dat je weer eens komt in Maleisie.

Cheers :)