penang

• anna

wie kan mij wat info geven over penang?

Wij wilden eerst in juni naar bali gaan ,maar ik doe het liever toch maar niet ,van de week weer onrust daar geweest,dus nu word het maleisie.

Maar kan ik penang een beetje vergelijken met bv kuta?

En is het verstandig om in juni te gaan kwa weer?

Ik hou ook wel van s ávonds na het eten lekker slenteren langs winkeltjes enzo,kan dat daar?Er zijn wel genoeg dingen te bezichtigen dat heb ik wel ondekt maar ik hoor graag reacties van mensen!

Wie wil mij helpen???????//

Alvast harstikke bedankt!!!

Anna

• Marjolein

Na het eten slenteren en winkelen is zeer goed. De tijd van het jaar is inderdaad wat minder. Penang heeft meestal nog meer last van regen dan Langkawi. In deze tijd is de oostkust een aanrader. Wordt alleen wat minder met winkelen, maar dit kan volop in KL.

• anna

hoi marjolein

welke tijd van het jaar is dan wel aan te raden?

Een beetje regen vind ik niet erg ,we zijn ook een keer naar phuket in thailand geweest in juni en toen was het ook regentijd maar was niet echt storend.

Mar ja het moet ook niet elke dag met bakken uit de hemel komen dat vind ik ook weer zonde.in phuket was het toen zo om de dag ff 2 uur een bui nou daar was mee te leven .wat denk jij???

en naar het hotel shangril la…. wilde ik dan 2 wk gaan

leek me wel wat

groetejs anna

• Trooper

Ik persoonlijk vind Kuta stukken leuker dan Penang.

Ik ben 2 jaar geleden op Penang geweest en zelfs als ik stilzat bij een bushokje dan stroomde het zweet overal,zelfs op mijn handen.In Bali heb ik daar absoluut geen last van gehad,daar er een wind was ,die ik echt miste op Penang.

2 weken op Penang is wel heel erg lang(persoonlijk)geen strand of mooie zee,donker water met veel kwallen,dus alleen zwembad .

De markt in Ferrenghi heb je met 2 dagen al gezien.Georgetown in 1 middag ,dan nog Penang Hill en nog een botanische tuinen met aapjes(weet even de naam niet).

Dan zou ik evt Langkawi en Penang ieder 1 week doen.Langkawi is mooier maar veel stiller dus ook 1 week meer dan genoeg,maar wel weer mooiere stranden en eilandjes in de buurt ,leuk voor een boottochtje.

Ik was pas op Bali en ging naar KL en merkte gelijk het verschil van vochtigheid ,dat was dus in KL beduidend hoger,waardoor dus benauwder.

ook best wel veel regen gehad op Penang.Zonde,er zijn mooiere bestemmingen in Maleisie.

Groetjes

• Marjolein

Ben het helemaal met Trooper eens. Voor mij (is natuurlijk ook zeer persoonlijk) is 2/3 dagen Penang meer dan genoeg. Langkawi ben ik de laatste keer ruim een maand geweest en wilde na afloop nog niet naar huis!

Van Okt. tot mei is de beste reistijd voor Penang en/of Langkawi.