PADI

• arno

Wie zou mij het beste kunnen vertellen waar in in Maleisie het beste mijn PADI kan halen? (mijn voorkeur gaat uit naar eiland)

Groeten,

Arno

• Hans

Hallo Arno,

De beste duikmogelijkheden zijn aan de Oostkust van het schiereiland en de provincie Sabah ( Borneo , Sipidan Eiland, niet goedkoop!!!) Ik ben zelf indertijd geweest op het eiland Tioman in het plaatsje Salang,daar is een PADI duikschool,naam volgens mij Ben Diving Center, ( al weer een hele tijd geleden)

Ik vond Tioman trouwens een schitterend eiland, prachtige natuur, autovrij en heerlijk rustig. Het is wel zo dat de Oostkust geen aanrader is tussen november en maart vanwege de moesson.

Ik zou je verder willen adviseren even een bibliotheek of goed gesorteerde boekhandel in te lopen, er is n.l. een boek over duiken in Maleisie, ik weet de titel niet meer maar in de boekwinkel kunnen ze je ongetwijfeld verder helpen, en wie weet krijg je nog wat meer tips van anderen op deze site.

In ieder geval, veel succes en alvast een prettige vakantie toegewenst in het schitterende Maleisie.

Groetjes,

Hans

• snip

Wij zijn in september dit jaar op Perhentian Island geweest aan de oostkust van maleisie.

Daar kan je voor RM 650 je PADI open water halen (= ongeveer 175 euro)

Heb zelf alleen het eerste deel gedaan omdat ik geen zin had om in mn vakantie te gaan leren want je ben dr toch 3.5 dag volledig mee bezig.

Heb zelf dus alleen een ochtend gedoken.

De instructies zijn goed en de instrukteurs zijn ervaren duikers.

Maar je kan het overal halen, op ieder touristisch eiland in maleisie.

en het is verre weg het goedkoopst van de wereld.

Maar: Ik heb me laten vertellen door de mensen van Perhantian Island dat het in nov. dec. jan. feb.mrt. “dicht” is ( de eilanden) wegens het regen seizoen en de hoge golven die daar dan zijn.

Dus je moet nog ff wachten…

• Sebastian (PJ)

Hallo Arno,

Ik denk hier….

http://www.sipadan-resort.com/

Groeten,

Sebastian

• Sebastian (PJ)

Snip,

Ik heb ook niets anders verwacht van je!! hahaha…

Leuke mail, bedank nog.

Groeten, ook aan Ar

• arno

Bedankt voor de respons allen!

Arno