Bangkok - Singapore per trein

• Kalle

Op Yorin Travel zag ik een stukje over de Oriental Express (BKK –> Singapore). Er is ook een goedkopere optie: International Express die hetzelfde traject volgt. Dwars door Maleisie dus.

Iemand ervaring mee of info over? Het lijkt me een erg leuke reis namelijk…

• Sebastian (PJ)

Hallo Kalle,

Mijn vriendin heeft een antal jaren terug gewerkt op de ‘Oriental Express’, het loopt inderdaad van Singapore naar Chiang Mai via BKK en terug. Ik heb veel leuke verhalen van haar gehoord en blijkbaar heeft zij ook goede herindering van overgehouden.

Hier een link in nederlands:

http://www.incento.nl/wdn/OE_Eastern/default.asp

Vergist je niet… The O&E Express is niet goedkoop.

Groeten,

Sebastian

• Sebastian (PJ)

The O&E Express… Weer een super project van meneer YTL.

• Sebastian (PJ)

Verder weet ik niets over International Express, sorry Kalle.

• Kalle

Wat een prijzen zeg, haha! Evengoed bedankt!

• Sebastian (PJ)

Ja!! Dat vind ik ook!

Mijn vriendin werkte toen als part-timer waitress en kreeg van een trip KL-BKK-KL USD250. Gezien wat de gasten voor hun trip betalen, mogen ze mijn vriendin ook wel meer betalen. Gelukkig komen altijd vette fooien voor. :)

Groeten,

Sebastian

• Danny

Over de Orient Xpress weet ik weinig behalve dat het erg duur is, daardoor weinig kans om locals te ontmoeten.

Jaren geleden heb ik met mijn 2 dochters de gewone trein genomen van Bangkok naar Butterworth, ik moet zeggen dat was een hele ervaring en zeker aan te raden als je “down to earth” mensen wilt ontmoeten.

Voor ongeveer 27 gulden per persoon (prijs in 1996) zit je 24 uur in de trein die met een sukkel gangetje door de thaise landschappen sukkelt. Soms is het saai, en soms is het zeer verrassend. Neem wel spelletjes of een boek mee.

Danny