regen

• Frans

Hallo,

Wij willen volgend jaar in het najaar naar Maleisie.Het is de bedoeling om eerst een rondreis te maken en daarna verlengen op Langkawi. Wie weet wanneer de beste maand is om te gaan. Ik heb gehoord dat in sommige maanden veel regen valt. Regent het de hele dag of zijn het vaak korte hevige buien? Op zich is regen niet zo erg maar de hele dag wordt misschien een beetje saai.

Groetjes Frans

• Roy Herrebrugh

Hallo Frans,

In het najaar, zeg maar vanaf november, begint in het Oostelijk deel van Maleisie de moesson. Het westelijk deel is dan juist prima. Uiteraard zal daar bij tijd en wijle ook wel een buitje vallen maar dat geeft meer verkoeling dan “ellende” zoals hier in Nederland.

Overigens……. over dit onderwerp is al zo veel geschreven. “Blader” maar eens door dit forum.

Roy

• Sebastian (PJ)

Hallo Frans,

Niet gaan met najaar!! Niet om teleurstellen zeg ik toch maar niet in het najaar naar Maleisie. Het heeft nu al weken geregend hier, het gaat continue 3 uurtjes regenen dan weer 3 uurtjes droog… om en om. Ik moet zeggen dat het best wel vervelen weer hebben we nu hier in KL.

Beste tijd om hier te komen is van april tot oktober…. gegaranteerd mooi weer.

Groeten,

Sebastian