geboekt!!

• ka

hallo!

ticket geboekt met MAS, voor juli 2004….kan niet wachten….duurt eigenlijk veel te lang, dit wordt onze eerste keer maleisie…..ben wel 2 keer bij de bovenburen geweest (thailand) was ook super….maar in 1 land blijven hangen vind ik ook weer zo zonde….we hebben de reis voor het grootste gedeelte al uitgestippeld…en de lonley planet ook al uitgepluist…toch heb ik nog wel een aantal vraagjes…

we gaan vooral de oostkust ontdekken….paar dagen auto huren enzo….

-weet iemand toevallig hoe lang je er met de auto over doet als je in 1 keer door rijdt van kuala teranganu naar mersing in uren? we gaan natuurlijk niet echt in 1 ruk doorrijden,maar het is wel handig om in te schatten hoeveel tijd per dag we ong. willen gaan rijden. (we willen de kust weg nemen)

- verder heb ik begrepen dat de oostkust vooral bewoond word door moslims….in hoeverre moet ik hier rekening mee houden met kleding? iemand ervaring?

-hoe druk is het op tioman in juli?lijkt het qua toerisme op ko samui in thailand?

voor de mensen die op beide zijn geweest dan…

-welk eiland vinden jullie leuker kapas of redang (vooral sfeer en snorkelen)

- ,, ,,, ,,,, ,,, phertinan besar of -kecil?

-hebben jullie nog tips voor leuke hotelletjes/hutjes/hostel aan de oostkust….we reizen voornamelijk redelijk low budget maar we doen niet aan slaap zalen….en als we iets speciaals tegenkomen willen we best een nachtje (super) luxe doen….

alle tips zijn welkom…

onze route wordt ong.; kl- tm park - jungle train-kuala besut-kota bura-pertinan-

kapas en/ of redang-kuala teranganu-auto-mersing -tioman- kl.

hoop dat jullie kunnen helpen!!!

• Danny

Ik ben momenteel 17 dagen aan de oostkust op vakantie, juli is prachtig om te reizen (niet veel regen).

Van KT naar Kuantan 2 1/2 uur, dan nog 1 1/2 uur naar Mersing met een tandas/food (wc) stop onderweg. Let wel goed op, want je rijdt door kampungs met onverwachte obstakels op de 2baans weg (karbouwen, kippen, geiten, maleiers op de fiets). En i.p.v. doorgereden honden en katten zie je hier lizzards en apen.

Wat betreft kleding heb ik nooit problemen ondervonden in Terengganu, maar we lopen dan ook niet in zwembroek of bikini over de straat. Korte broek, T-shirts, etc, is okay. Maar ook hier geldt: het hemd is nader dan de rok. Toeristen zijn dan ook graag geziene gasten, die meestal geen strobreed in de weg worden gelegd.

Zodra je Pahang binnenrijdt wordt alles veel soepeler en kom je een veel vrijer Maleisie binnen.

Ik ben meerdere keren op Pulau Kapas en Pulau Redang geweest.

Op Redang kun je beter snorkelen dan Kapas, maar Kapas is rustiger en daar kun je low budget overnachten. Ook de overtocht is veel goedkoper (vissersboot).

Redang is gezelliger, druk met vooral spartelende Chinezen met de bijbehorende bende, de meeste hebben een package voor 3/2 nights a RM 300 tot RM 600, kun je boeken via het internet (zie www.pinganchorage.com.my)

Bij Cherating kun je duur overnachten (Club Med) en zeer goedkoop in een hutje vlakbij het strand. Bij Dungun kun je zeer duur overnachten in het Tanjung Jara Resort (ongeveer RM 500 per nacht), maar het is dan ook zeer bijzonder.

Tip: Als je een biertje wilt drinken in Terengganu of Kelantan, neem dan de auto en zoek shops met chinese tekens. Ga naar binnen en vraag waar ze bier verkopen (dit werkt zelfs in Kota Bharu).

• ozzietukker

Ja en met dat bier, de Chinezen zijn niet moslim en mogen wel bier drinken!!!

Overigens voor de echte alcoholisten onder ons, in het straatje direct parallel aan de markt is een cafe waar ze zelfs whisky schenken. Ja ook dat kan in Khota Bharu…. Overigens in Kuching op Malaysian Borneo is het bier heel goedkoop, 10 RM voor 4 blikjes BELGISCH (gesmokkeld, dat kan bijna niet anders) bier, (stella Artois).

• snip

wij hebben op perhentian kecil gezeten en moet zeggen…het is super daar!

lekker rustig en perfecte snorkel mogelijkheden!

Heb wel van horen zeggen dat Basar veel drukker is en dan vooral met backpackers.