Regentijd?

• Maartje

Een vraag die al (heel) vaak gesteld is, maar voor zover ik heb kunnen vinden nog niet over de periode die wij willen weten. Als wij eind oktober/begin november naar Maleisie gaan, wat voor weer kunnen we dan (normaal gesproken) verwachten in Taman Negara (en is het park dan gewoon open?) en Langkawi?

Bedankt alvast!

• ozzietukker

Tja ik moet je dan wel aanraden als je naar het Taman Negara wilt je een rubber bootje moet meenemen.

En dan niet zo zeer bij het hoofdkamp, dat blijft wel droog, wees daar niet bang voor, maar de wandelingen (en daar gaat het toch om) zullen wel onmogelijk zijn….. Al weet ik niet zeker of je de rivier bij hoog water door kan crossen. Vorig jaar ben ik overigens in oktober daar geweest en was het nog te doen, maar ik heb foto's gezien in januari waarbij ehm nou nogal veel water stond. Bij het dorp aan de overkant tot IN het hostel..

Trouwens mocht je daar heengaan, tenzij je geld teveel hebt, kun je beter eten slapen en drinken in het dorpje aan de overkant van de Taman Negara, de boottochten kosten maar 1 RM en scheelt je HEEL ERG VEEL aan kosten.

En als het even kan neem op de heenweg een boottrip er naar toe, en ga op de terugweg gewoon met de bus, let op deze bus lijkt op een schoolbus maar is een normale bus om het uur ofzo…..

Langkawi, ehm ben ik nog nooit geweest. is dat niet een eiland.

Overigens in de regentijd is het niet zo dat het altijd alleen maar regent, de kans op buien is wat groter. Maar in de regentijd bij familie van mij in Thailand viel er maar 1x per week tegen de avond wat regen…. dus kan allemaal meevallen…. oh en het is daar warm, dus valt het allemaal best wel mee, wel beetje lekker temperatuurdaling…

• Sebastian (PJ)

Hallo Maartje,

Eind oktober/begin november is de kop van twee maanden lange moeson periode in Maleisie. Taman Negara is nog wel te doen met eind okt/begin nov. Mijn advies is ga niet met december naar toe… uren onder de douch staan is het dan geen verschild. Pulau Langkawi is gehele jaar door toeristisch vriendlijk, wel met moeson tijden regent 't iets meer maar dan niet als aan oostkust.

Beste tijd om Maleisie te bezoeken is nog altijd vanaf maart tot eind oktober. Vooral maart t/m juni zijn de eilanden aan het oostkust erg mooi… qua helder water en rustig zee.

PS: Het heeft hier al weken geregend, continu paar uurtjes regen en dan weer droog… om en om. Verwacht het weer zal beter worden na Hari Raya.

Groeten,

Sebastian