Campings in Maleisië

• Stijn

Wij willen in de maand augustus enkele weken door maleisië trekken. Is dit te doen met een tentje? zijn er campings?

Wie heeft ervaring?

BEDANKT

• ozzietukker

In Taman Negara kun je op de wandelingen in je tentje overnachten ja.

Voor de rest ehm IK zou het niet weten, raad het overigens ook sterk af omdat er al accomodatie gevonden kan worden voor RM 20 voor een kamer om te slapen…… en das ongeveer zo'n 4,50 Euro……. Maar er zullen er vast wel een paar zijn, maar in de steden zoals, KL, Butterworth niet…. Of je moet je tentje opzetten bij het KLCC.

(lijkt me opzich best wel een coole actie trouwens).

PJ weet het waarschijnlijk wel, maar kunnen nooit veel campings zijn, ik heb ze in ieder geval nog nooit gebruikt..

• Danny

Op Pulau Redang kun je kamperen, ik heb daar tenten gezien, die je op een veldje bij een resort kunt plaatsen.

Of het aan te raden is is een tweede, denk aan hoge temperatuur met hoge vochtigheid, allerlei (on)bekende beesten, die van je willen profiteren en een meestal keiharde ondergrond.

Je bent in ieder geval wel een bezienswaardigheid, maar ook voor “bandits”

Gewoon langs de kant van de weg, zou ik niet doen.

Maar zoals Ozzietukker al zei, voor een paar kokosnoten kun je al primitief overnachten.

• ozzietukker

is inderdaad een beter woord dan kamperen.

Al heb ik het wel gedaan in Thailand hoor, op de beach op Ko Samet, in het kader van er zijn geen bungalows, hotelkamers meer te huur…. maar goed dat is inderdaad minder gevaarlijk dan op open grond op het vaste land.

In Europa is Kramperen veel meer een gewoonte.