Hallo sebastian heb jij misschien enig idee hoeveel nederlanders zich in Maleisie bevinden die meedoen aan het Malaysia my second home programma?
Groeten Denise
Hallo Denise,
Ik heb geen idee hoeveel nederlanders die deze program nemen, wel zijn er veel engelsen en duitser (waar niet?) die Maleisie als Second Home nemen. Waarom vraag je dat? Hebt je misschien ook een oog op dit programme? Ik kan je helpen met aanvragen… je zal verbazen hoe easy het eigenlijk is
Wel moet ik zeggen dat sinds vorig week ook een nederlandse paar dit programme hebben genomen.
Gefiliciteerd Danny en Netty…
Groeten,
Sebastian
Sebastiaan bedankt.
Ik heb inderdaad vorige week de formulieren IMM12 opgehaald (3 kwartier bij immigratiedienst in Kuantan, dat is andere koek dan Damansara).
Zoals Sebastiaan zegt: het is relatief eenvoudig, je moet wel aan een aantal voorwaarden, voornamelijk financieel, voldoen en de benodigde documenten moet je zowel in Nederland als in Maleisie opduiken.
Indienen van de aanvraag kan zowel in Nederland als in Maleisie.
Verder ken ik geen Nederlanders die er aan meedoen.
Groet, Danny
Marjolein en andere geinteresseerden,
Het MALAYSIA MY SECOND HOME programma biedt buitenlanders de mogelijkheid om langdurig in Maleisie te verblijven (> 5 jaar), en vermijdt daarmee de noodzaak om elke 3 maanden de grens over te steken voor een nieuwe visit pass.
Uiteraard moet je voldaan aan een aantal voorwaarden (ze zijn niet zo stom als in Nederland), deze zijn te vinden op: www.imi.gov.my
- kies English als taal,
- de optie “Special Program” en
- “MALAYSIA MY SECOND HOME”
Je krijgt dan de terms and conditions te zien.
Hoewel in principe voor alle leeftijden zijn die voor 50+ minder stringent:
OF je hebt RM 150k (echtpaar) op een Maleise bank staan
OF je hebt een inkomen van minstens RM10k (echtpaar)
Daarnaast moet je medisch verzekerd zijn (geldig in Maleisie).
In principe mag je niet werken, vrijwilligers werk is wel toegestaan.
Ben je jonger dan 50, vervang dan OF door EN.
Een voorbeeld van het formulier IMM 12 kun je downloaden van de site, maar bij de aanmelding moet je een originele indienen, alleen verkrijgbaar bij de Immigratiedienst in Maleisie.
Bij navraag bij de Immigratiedienst heb ik vernomen dat een in Nederland verdiend inkomen (dus in Euries) ook geldig is, mits maar equivalent met minstens RM10k.
Waarschuwing: Wees voorzichtig met commerciele bedrijven, die het wel even voor je willen regelen. Sommige brengen US $ 5000 in rekening voor hun “diensten”.
Groeten, Danny
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?