Langkawi of Oostkust

• Hildegard

Hallo,

Wij gaan in juni op huwelijksreis naar Maleisie.

We beginnen met een georganiseerde rondreis. Daarna wouden we nog 6 dagen een strandvakantie houden.

Wat raden jullie aan Langkawi of de Oostkust.

• Danny

Huwelijksreis? Dan denk ik aan een stijlvol resort zonder hordes toeristen, zoals:

1. Tanjung Rhu op Langkawi (duur)

2. Aryani in Merang (iets minder duur)

Zie http://www.vakantiereiswijzer.nl/ voor mijn ervaring en die van andere bezoekers.

Mocht je echt een hoop pegels over hebben, dan Pangkor Laut.

Goedkoper kan natuurlijk ook, maar dan lever je vaak wel wat in.

Voor het weer in juni maakt het niet veel uit of je aan de oost- of de westkust zit.

• Marjolein

Hoi,

Zelf ben ik weg van Langkawi toch zou ik qua weer voor de oostkust kiezen

bijv. Perhentian Islands……. werkelijk geweldig!

• Danny

Marjolein,

Je maakt me nieuwsgierig, kun je over de Perhentian eilanden wat meer vertellen?

Schenken ze daar een biertje?

Welke is beter Besar of Kecil?

Heb je daar ook luxe resorts?

Hoelang duurt de boottocht?

etc.

Groet, Danny

• Nard

Ik zou eens naar Tioman Island (Oostkust) gaan kijken. Vond ik leuker dan Langkawi, zeker als je genoeg excursies en zo hebt gehad en lekker relaxed van je actieve vakantie wil nagenieten. Bereikbaar vanaf KL Supang Airport (vroegere internationale vliegveld) of bijvoorbeeld met ferry vanaf Singapore. Kun je de Singapore Sling ook nog een dagje doen!

Ik ben betaalbaar naar Berjaya resort (http://www.berjayaresorts.com) geweest op Tioman. Heerlijk strand, prima faciliteiten als duiken, snorkelen, voor de liefhebbers evt. ook golf en eindelijk een zwembad dat dieper was dan 1,35 m :) daarbij lekker eten (ook westers als je dat een keer wilt). Echt relaxed voor 4-6 dagen.

En wellicht ook leuk… binnenkort gaat de Tamarind-groep daar een resort openen. http://www.tamarindrestaurants.com/japaMalaTioman.htm

Hun restaurants in KL zijn echt onovertroffen. Super sfeervol, heerlijk eten, waanzinnige bediening.

Tioman wordt net als Langkawi trouwens gestimuleerd door de Maleisische overheid. Daardoor kun je (alleen in shops, niet in hotels) erg goedkoop tax-free ‘genotsmiddelen’ kopen. Alcoholische dranken zijn anders relatief prijzig.

Let op: er is (of was in oktober dit jaar) gek genoeg GEEN geldautomaat op Tioman Island, en je hebt echt af en toe cash nodig… genoeg meenemen dus en kluisje nemen bij hotel. Hotels accepteren uiteraard credit cards.

Heel veel plezier anyway, en fijne dag in juni.

• snip

Wij zijn van de zomer op de perhentians geweest dus zal proberen je vragen te beantwoorden:

1) Op kecil (waar wij zijn geweest) schenken ze in op 1 plaats bier en dat is in het zogenaamde perhentian cafe, je betaald er 5-7 RM voor een blikje koud bier.

2) Wat wij hoorde was dat kecil beter was en vooral omdat het er veel rustiger is.

zeker in de zomermaanden. Op Basar zitten veel engelse backpackers die nog wel eens voor overlast kunnen zorgen. maar weet wel dit heb ik me laten vertellen door de mensen op Kecil dus heb het zelf niet meegemaakt.

3) OP kecil zijn de accomodaties over het algemeel goed. Voor 70-90 RM p.n heb je een mooi huisje aan het strand met 2 persoonsbed en badkamer.

Maar je hebt er ook resorten die veel duurder zijn en luxer dus dan moet je denken aan een prijsklasse van 250- 300 RM per nacht.

Wij sliepen overegens in Mama's Place : hele leuke en aardige en vooral behulpzame mensen.

4) de boottocht van Kuala Besut duurt met een speed boot ongeveer 45 minuten.

en met de slow boat 2 uur. let er wel opp hoelaat de laatste boot vertrekt, is meetsal 17:00 uur. En probeer vanaf de kant als een huisje te reserveren. Er zijn genoeg plaatsen waar dat kan…..dus ga niet op “geluk”naar een eiland en dan teleurgetseld worden dat alles volgeboekt is: wij hadden dus het laatste beschikbare huisje wat er was.

Voorde rest is het gewoon super relexed op perhentian: lekker snorkelen en duiken , ofgewoon op het parel witte strand liggen.

Maar als je een actief iemand bent is een dag of 4 wel genoeg vind ik want voor de erst is er niks te doen. veel plezier …..het is echt een aanrader!!!

• Danny

Bedankt rijnsburgcity voor je info

Danny, oegstgeestcity

• menno scholten

Hallo mijn naam is Menno,

Ik ben in 2001 en 2002 werkzaam geweest aan de oostkust van west maleisie en heb in die tijd veel streken bezocht in heel maleisie. Ook heb ik in die tijd mijn Maleise vrouw leren kennen en ga dus regelmatig terug.

Dit jaar ben ik er zelf op huwelijksrijs geweest. We zijn toen in Kuala Lumpur, cameron Higlands Penang Kota baru en diverse ander plaatsen geweest.

Cameron highlands was voor ons het mooiste, het is er heerlijk rustig en het klimaat is zeer aangenaam ±25 °C, verder kan je er heerlijk eten en drinken. Er is o.a. een schitterende Chineese tempel en prachtige theeplantages. Aarbeien velden zijn er ook maar die zijn niet zo interresant want het zijn aarbeien in kassen en komen uit nederland. Voor veel vertier moet je er niet naar toe gaan want dat is er niet zo veel maar het is echt een favoriete plek voor je huwelijksreis.

Verder ben ik zo'n beetje overal in Maleisie geweest en voor mooie stranden moet je echt aan de oostkust gaan. Ik heb meer dan een half jaar in het AWANA Hotel gezeten in Kijal (tussen Kuantan en Terranganu) Het is een superdeluxe hotel 5 ***** met alles erop en eraan, golfbanen, fitness mooiste zwembad van de meeste hotels aan de oostkust enz. Verder zijn de eilandjes aan de oostkust Redang, Gemia Kappas-island, en Perhentian-island zeer mooi.

Je voelt je er echt alleen en als je van snorkelen houd weet je niet wat je hier ziet.

De meeste eilanden zijn echter gesloten tot eind maart i.v.m. de monsoen tijd. Daarna zijn ze tot november open.

Zo ik hoop dat ik je een beetje op weg geholpen heb en wens jouw en je man een hele mooie tijd.

Groetjes Menno en Haleeda

• snip

danny,

als je meer info over maleisie wilt mail me dan maar ff…..woon waarschijnlijk 1 km van je vandaan…

• Marjolein

Tengolislands is trouwens ook prachtig, de rest van je vragen was al beantwoord Kijk eens op www.tengolislands.com

En…. by the way groetjes uit Leiden!!!!!