met kinderen naar Maleisie

• Erwin

In het eerste kwartaal van 2004 ben ik voornemens om een heerlijk luxe vakantie in Maleisie te houden. Nu kom je op internet veel heerlijke resorts tegen maar bijna overal kom je accomodaties tegen met naast elkaar twee 2persoonsbedden. Ik ben op zoek naar een accomodatie met minimaal 1 aparte slaapkamer. Iemand tips of ervaring?

• Danny

Misschien begrijp ik je vraag niet, maar je kunt toch gewoon vragen voor 2 connecting rooms?

• Roy Herrebrugh

Hoi Erwin,

Het is in Maleisie moeilijk om aan family rooms te komen. Dat begrip kennen zij niet. Dus ga je met kinderen, zoals wij al reeds enkele malen gedaan hebben, vraag dan (Danny geeft het ook al aan) naar “connecting rooms”.

Afhankelijk hoe oud je kinderen zijn, kan je ook nog aangeven met een deur tussen beide kamers (als het kleintjes zijn en ze dromen nog wel eens dan is het voor hun prettiger en veiliger als ze zo naar jullie kamer kunnen lopen) of gewoon twee kamers naast elkaar (met kleintjes dus niet zo prettig want dan moeten ze met hun slaapdronken hoofdje de deur open doen en over de gang naar jullie toekomen (angstig gevoel).

Neem nooit huisjes met kleine kinderen want dan moet je s' nachts in noodgevallen altijd door de tuin.

• Denise

De bungalows van Berjaya op Langkawi zijn prima te doen met kinderen. Als je twee bungalows naast elkaar reserveert. Tussen de bungalows zit nl een tussendeur. Iedere maal als wij die kant op gaan doen wij het op deze manier met de kinderen.

Het resort vinden wij met zijn alle geweldig, het enige nadeel is dat het relatief ver van alles gelegen is. Vermaak is er voldoende op het resort dus als je niet te vaak weg wilt is dit een uitstekende keuze.