Martijn,
Ik heb ooit hetzelfde ondervonden in Thailand. Het valt allemaal wel mee, het gaat alleen wat tijd kosten ! Ga dus optijd naar Bangkok (volgens mij kun je alleen een paspoort / reisdocumenten krijgen op de Nederlandse ambasade) !
Formeel gezien moet je op de plaats van diefstal of kwijtraken van je paspoort aangifte doen bij de lokale politie ! Als je dit niet doet en al verder bent gereisd, moet je het volgende in Bangkok doen:
Ga naar 1 van de vele politiebureaus in Bangkok en geef aan dat je je paspoort in het park bent verloren (je staat in een rij met toeristen die ook hun paspoort zijn verloren in “het park”). Je moet een bewijs van aangifteonderteken.
Ga naar ambasade en overhandig het papier van aangifte. Als je verder wilt reizen naar andere landen zul je misschien een paspoort nodig hebben en dit kost ongeveer 3 dagen (tijdsverschil en heen en weer faxen naar Ned. kost tijd). Ga je terug naar Nederland dan kun je met eenvoudigere papieren verder reizen en dit kost ongeveer 1 dag.
Succes en als je vragen hebt kun je mij mailen op fmosterd@hotmail.com.
Frank