Kent iemand van jullie het eilandje Pankor? Is dat leuk/mooi/romantisch/goed?? 't Is voor een klein weekje strand in een fijne omgeving volgend najaar (honeymoon!)
Hoi Mara
Het leukste aan Pankor vond ik…..de terugreis.
Als je voor je honeymoon ergens naar toe wil, dan niet naar Pankor.
Pankor Laut is wat anders, maar daar moet je een hoop geld voor neer tellen.
We zaten op Pankor in het Pan Pacific Resort en er was dus helemaal niks te doen, op een troep apen na.
We hebben een uitstapje gemaakt naar Lumut, naar een Nederlands fort ( niet te hard rijden anders ben je er voorbij ), we hebben een dag gesnorkeld, en wat rond gereden, maar de terug reis vond ik het einde….
Ik weet niet wat je eerder van plan bent, ik bedoel voor Pankor…..maar er zijn in Maleisie zoveel mooiere en betere dingen te zien en te beleven.
Is dit het enige waar je naartoe zou gaan, of doe je een rondreis en dan dit als laatste?
Als je echt iets wil voor je huwelijksreis, romantiek, en rust en je verwend laten voelen, ga dan naar de oostkust en dan naar Merang, het Aryani.
Het ziet er aan de buitenkant niet uit, maar als je eenmaal door de poort bent gegaan vind je het alleen nog maar geweldig.
Zoek in ieder geval verder, Langkawi is ook mooi om naar toe te gaan, wil je meer weten, schrijf maar, groetjes en veel plezier, Netty
Hoi Mara,
Smaken verschillen natuurlijk. Zelf hebben wij ons 25-jarig huwelijk gevierd op Pangkor in het Pan Pacific en het was fantastisch. Niet alleen het verblijf maar ook zoals wij in het resort werden verwend. Bij aankomst stond er b.v. een grote taart op onze kamer klaar met een fles champagne in een koeler, bij de kinderen op de kamer een mand met tropisch fruit. Wij hebben er 11 dagen gezeten en het was voor ons 11 dagen feest. Want ook tijdens de ontbijten en diners werden wij in de watten gelegd.
Daarnaast heeft dit resort een 2 km. lang prive zandstrand waar het heerlijk genieten is. Ook de zonsondergang is daar adembenemend. Tochtjes om te doen: Huur een taxi en vraag de chauffeur of hij jullie over het eiland wilt rijden. Voor de kosten hoef je het niet te laten. Vraag of hij ook even stopt bij de chinese tempel, de moeite waard. Een bezoekje aan het hoofdstadje Pangkor is ook de moeite waard, zeker de haven is heel leuk om te zien en vormt ook een prima stek voor foto's. Je kan het eiland ook van een andere kant bekijken. Neem de boot van het hotel en maak een tocht rond het eiland en las daar tevens een snorkeluurtje bij in.
Vanuit het hotel kan je ook een jungletocht maken. Daarnaast kan je waterskieen, op de banaan of de flying fish, parasailen, catamaran zeilen of gewoon kanoen.
Dus het is maar hoe je het bekijkt.
Hallo beste mensen,
Ik bedoelde Pangkor Laut, maar dat lijkt me wel wat duur en ‘eenzame luxe’. Ben wat verder aan 't snuffelen en Langkawi lijkt wel wat. Tanjung Rhu schijnt erg mooi en relaxed te zijn voor wat daagjes strandgenoegen?? Kent iemand dat? Of Pelangi, maar dat lijkt weer zo massaal.
't Is bedoeld als 2e honeymoon, eerst KL en rondreizen per auto 10 dagen totaal en dan nog wat daagjes niksen. En vandaar die vraag dus.
Alle info is weer van harte welkom, ik ga door met mijn zoektocht …
Ik ben zelf zowel op Pangkor als op Pangkor Laut geweest.
Ik denk dat je eerst je zelf moet afvragen wat je wilt..
wil je luxe,exclusiviteit,resort, strand, mooi eiland en voor de rest niets en heb je genoeg geld… doe dan zeker pulau pangkor laut..
wil je met minder genoegen nemen.. ga dan naar pulau pangkor en ga naar bijvoorbeeld naar idd. pan pacific resort..
Pangkor is een heerlijk eilandje om tot rust te komen, met weinig te doen, er is strand, er zijn wat winkels, locale goede en goedkope restaurantjes.. voor 120 MYR kun je bijvoorbeeld naar NIPAH BAY VILLA .. simpele hutjes, nog geen 100 m van strand..
Ik geef voorkeur aan het laatste maar dat is subjectief..
Nog een opmerking: wil je in het najaar? Dan is de oostkust een betere optie.. Tioman, Perhentian island..
Langkawi is zwaar toeristisch .. gaan zelfse de bekende charters heen.. succes
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?