geld pinnen?

• martijnenherma

Weet iemand of je in Kuala Lumpur, Penang ( Batu Ferringhi) en Langkawi (Pantai Kok) makkelijk geld kunt pinnen? Word er overal met ringit betaald of is het ook verstandig om Dollars mee te nemen? Hoop op snel een reactie ivm met vertrek op 27 december.

Alvast bedankt

Martijn en Herma

• Denise

Op Langkawi weet ik dat het geen enkel probleem is om te pinnen. Wij hebben enkel met ringgets betaald.

• netty

Ik neem aan dat je met pinnen bedoelt, geld uit de muur trekken.

Dit kan met Mastercard of Giropas uit ATM's (Automatic Teller Machines) met het Cirrus of Mastercard logo, die je overal in Maleisie bij de banken vindt (en zeker in KL, Penang en Langkawi)

Let bij voorbeeld op “Maybank” dit is de grootste bank daar struikel je bij wijze van spreken over.

De 1ste ATM (Maybank) die je tegen komt is al op het vliegveld, kun je gelijk de taxi betalen of een fooi aan de kruier geven.

Waarom zou je dollars meenemen? Euries kan ook, scheelt je een keer wisselen.

• ozzietukker

Euro's geven inderdaad een betere koers, maar de dollar koers is wel stabiel.

Maar ik denk dat je bedoeld of je ook met dollars kunt betalen, wel voor de huis tuin en keuken dingen niet, zoals tickets voor treinen, bussen, taxi's en dergelijk alleen met Ringit, evenals slaapplaatsen (budget en mid range) en eten op straat, in principe alles dus. Een uitzondering voor de uitzonderlijk dure hotels, waar je ook met US dollar kan betalen, maar daar zul je naar alle waarschijnlijkheid niet komen, en ook daar kan je gewoon met Ringit betalen!!!

Oh en pinnen, het is iets minder dan in Thailand, daar struikel je over een ATM en kets je met je hoofd tegen een andere, hier struikel je er alleen over…..