In Maleisie spreekt 99.99% WEL Engels, in Thailand is dit 00,01% die Engels spreekt Maar afgezien van dat heb ik in Thailand nooit problemen als ik met Regeringsmaatschappijen bussen reis, of met de trein….
Overigens is het in beide landen geen probleem om van A naar B te komen..
Het ligt eraan waar je precies van houdt in Maleisie heb je meer National Parks, en is de infrastructuur beter geregeld….
Thailand is meer toeristisch maar meestal iets goedkoper, daar staat tegen dat je in Maleisie kunt kiezen om veel met vliegtuig (Air Asia) te doen wat heel goedkoop is om te ondernemen dus veel meer kunt rondtrekken zonder teveel in een transportvehickel te zitten….
In Thailand heb je ook een heleboel tempels, best leuk, maar ehm nadat ik mij heb laten strikken door local students in het hostel in BKK om de tempeltoer in Ayudhaya te doen heb ik in e e n dag meer gezien dan mijn bedoeling was ooit in mijn leven te bezoeken…
In Maleisie is het officieel een moslimland, maar het valt mee met de invloeden, (verplichte gebeden waardoor je bijvoorbeeld in Kota Bharu niet op de markt kunt eten als je dat net wilt ) alleen in JB en de twee bovenste provincies in Maleisie…..