dubai airport

• jochem

Ik vlieg van dusseldorf over dubai naar singapore. Op de terugreis moet ik ruim 9 uur wachten op dubai airport. Ik begreep al uit eerdere berichten dat dubai een prima luchthaven is voor een overstap. Maar omdat ik met 2 kinderen reis (1 en 9 jaar) ben ik benieuwd of je ook ergens kan slapen (bijv in van die ligstoelen) of zo? Of is er daar een streng ‘verboden te liggen op niet daarvoor bestemde plekjes’ beleid? Ik ben benieuwd?

• Petra

Dubai is inderdaad een leuke luchthaven om even te wachten. Maar het vinden van een ligstoel lijkt me best een moeilijke opgave. Op de luchthaven liggen de mensen zelfs overal verspreid over de vloer te slapen, dus zelfs daar is het vol! Wij hebben van Emirates vorig jaar een gratis hotelovernachting gekregen met transfer van en naar vliegveld. Wij hebben dat als zeer prettig ervaren, omdat we in die lange wachttijd lekker nog wat geslapen hebben in het hotel. Wij gingen dus fit het vliegtuig weer in en kwamen goed uitgerust weer aan. Misschien toch een idee om desnoods zelf een hotel te boeken, vooral met 2 kinderen. O ja, het hotel waar wij in geslapen hebben is het Millenium Airport Hotel, 3 minuten met de shuttelbus die heen en weer rijdt.

PS Wij zijn al meerdere keren via Dubai gereisd en de vloer ligt altijd vol, dus het is niet eenmalig.

• Jeremy

Volgens mij krijg je van emirates ook een tijdelijk transfer hotel gratis als je wachttijd langer is dan 8 uur. Je moet ze maar even bellen. Het staat op hun website namelijk.

• yviera

Misschien een rare vraag maar is er een Mac Donald op de airport of een andere tent waar je tijdens je stop even lekker wat kunt eten?

Groetjes yviera

• jochem

dank voor de reactie. Vond ondertussen al betere aansluitingen, met wachttijden van een keer 5 uur en 2 uur. Dus wwij vermaken ons wel op de luchthaven.

• Michaelz1981

Er valt genoeg te eten en te drinken. En de prijzen vallen ook reuzemee. Mac bij de transit ruimte is ongeveer even duur als hier. Maar ze hebben een foodcourt met allerlei eethokjes. er valt qua shoppen ook nog veel te ondernemen, maar qua prijzen zijn ze vrij duur, vind ik zelf.

• Sjoerd

Hoi Jochem,

heb een tijdje geleden ook een topic over Dubai Int. Airport geplaatst. Hier een link. Misschien heb je er wat aan.

www.prikpagina.nl/read.php?f=1547&i=13064&t=13064

• yviera

Thnx sjoerd voor de link, weet nu dat we daar lekker met euro's kunnen betalen, das wel zo makkelijk !!

• jochem

bedankt voor alle reacties. Heb ondertussen vlucht geboekt met 4 uur overstaptijd. Dus wij vermaken ons wel. groet jochem

• Sjoerd

Heb gereageerd op jullie in de link van 2007.

Sjoerd