uitstappen in A'dam met KLM ticket KL-DUS??

• Saskia H

Wij hebben een goedkoop KLM ticket geboekt Dusseldorf-KL. Maanden geleden al voor 470 incl. Nu moeten we wel terugvliegen naar Dusseldorf. Beetje jammer als het vliegtuig eerst landt op Schiphol… Er is mij verteld dat ik dit wel kan aanpassen op het vliegveld in KL. Daar doen ze niet zo moeilijk over aanpassen van tickets (in Nederland wel helaas). Soms wel met kleine bijdrage maar dat heb ik er wel voor over. Heeft hier iemand ervaring mee??? Indien het zo eenvoudig is, neem ik het risico om geen treintickets te boeken vanaf Dusseldorf terug naar NL. Klopt het dat daar een KLM office zit waar ik dan terecht kan??

Goede tips trouwens hier op het prikbord!

• ozzietukker

Dat aanpassen van de tickets op het vliegveld in KL kan je wel vergeten, of dan moet er inderdaad een bijdrage betaald worden, en die bijdrage is dan het verschil in ticketprijs AMS - KUL - AMS ten opzichte van DUS - AMS - KUL - AMS - DUS, dus zo'n 200 euro per ticket. KLM wil dat ook helemaal niet, KLM wil koste wat kost de markt in Nederland beschermen door de ticketprijs kunstmatig hoog te houden. (Al doen natuurlijk andere maatschappijen met vertrek in dat land dit ook).

Het enige wat je kan doen, maar dit brengt weer wat stress met zich mee, is op Amsterdam aangeven dat je niet verder kan vliegen omdat je je bijvoorbeeld niet goed voelt. KLM kan je niet dwingen om een vlucht te maken, en bagage wat is doorgelabeled zal worden onderschept omdat dat niet met de vlucht mee mag naar Dusseldorf als de passagiers zelf niet aan boord gaan. KLM zal die moeten doen en de bagage overdragen, en mag daar geen kosten voor vragen, of de bagage achterhouden. Wel zullen ze je wellicht lang laten wachten.

KLM heeft overigens gezegd dergelijke grijsvliegers (mensen die eerder uitstappen dan het ticket aangeeft) aan te pakken door een naheffing te sturen, maar dit is meer een wassen neus, want mochten ze dat al doen, is de bewijslast geheel bij KLM, en zij kunnen de reden van bijvoorbeeld niet goed voelen juridisch niet weerleggen. (KLM is geen dokter, en je bent zoals gezegd niet verplicht om een vlucht te maken, KLM kan alleen vervolgvluchten laten vervallen als je een bepaalde vlucht niet maakt, maar daar is in dit geval geen sprake van).

Adviseer ik om dit te doen? Nee, zolang er nog geen uitspraak is door de rechter omtrent de ticketvoorwaarden van de luchtvaartmaatschappijen, is het voor je gemoedsrust beter om wel de treintickets te boeken, zodat je ter plekke op Amsterdam of bij de KLM ticketbalie in Maleisie kunt proberen om de vervolgvlucht niet te maken en je bagage op Amsterdam af te halen, maar dat je wel de mogelijkheid hebt om door te vliegen en dan nog thuis te komen. Want ter plekke treintickets boeken kan natuurlijk wel, maar is stukken duurder.

• Saskia H

Hallo! Bedankt voor de uitleg. Zogenaamd ziek zijn gaat mij nogal ver. Ik val door de mand:)) dan maar een treinticket boeken voor de zekerheid. Bedankt voor uitgebreide reactie!

• Lot

Hoi Saskia

Heb je veel bagage bij je? Anders zou je kunnen overwegen alleen een rugzak als handbagae mee te nemen op te terugweg (zonder vloeibare artikelen uiteraard), dan kun je in A'dam het vliegtuig verlaten.

Succes!

• VANGHEEL Sophia

Geachte,

Vanmorgen ben ik met KLM geland in Schiphol. Mijn vlucht kwam van Bali via Singapore.naar Shiphol om vervolhgens de reis te eindigen in Zaventem.

Eerder tijdens mijn verblijf in Bali kreeg ik bericht van een sterfgeval .

Mijn verdere vlucht naar Brussel zou pas zondag 26 aug. zijn.Dus ik zou de begrafenis niet kunnen bijwonen vermits die zaterdag 25 aug. om 11u plaast vond..

Ik besloot om mijn laatste stop in Shiphol te doen en me met de taxi naar de kerk in Geel (België) te brengen om de Uitvaart om 11u bij te wonen.

In Denpasar werd mij gezegd dat de de bagage tot Brussel zou gebracht worden wat ik helemaal niet wilde maar er werd mij verzekerd dat ik een regeling kon treffen met het grondpersoneel in Shiphol.

Ik heb mij in Shiphol naar de ticketbali begeven waar mij een som van 275 € werd gevraagd om de handeling te doen.

Vermits mijn taxi mij stond op te wachten heb ik na veel onheil mijn bagage moeten achterlaten.in Shiphol

Zondagvoormiddag 26 augustus wil ik met de taxi terug naar Shiphol komen om alsnog mijn bagage te komen halen.

Het betreft een reiszak van het merk Samsonite in kaki kleur. Het lavbel vertoont het Belgisch vlag

adres :

Vangheel Sophie

Retieseweg 44-77

2440 Geel

België

Waar moet ik mij begeven om mijn bagage af te halen ??

Kan er voor deze noodsituatie een regeling getroffen worden zodat ik de kosten niet hoef te betalen.

Ik ben een regelmatige klant die gemiddeld 6à7 x per jaar internationale vluchten doet met KLM. Ik hoop dat hiermede rekening gehouden wordt.

Vermits ik zondag met de taxi moet komen naar Shiphol zou ik graag de wachttijd beperken en ontvang ik van u de informatie waar ik mij moet begeven.

Bedankt bij voorbaat

Sophie Vangheel

• bernard.bauwens@gmail.com

Hoi,

Ben in het verleden regelmatig mat KLM gevlogen en met KLM zal ik never nog vliegen een service heel slecht en veel de duur in alles en nog wat. Met KLM never again