Cameron Highlands-Taman Negara

• koecing

Miranda,

Als het goed is krijg je je auto niet in Taman Negara maar in een plaatsje genaamd Kuala Tembeling. Van daaruit vertrekken alle boten naar en komende van Taman Negara.

De jongens van AVIS stonden ons daar op te wachten met de auto en met behulp van wegenkaart en “ANWB-borden” is het eigenlijk niet moeilijk om naar CH te rijden. Je houdt vanaf KUala Tembeling via de kaart de verschillende steden op de route aan en op een gegeven moment krijg je een afslag naar links die verwijst naar CH althans een plaats in de CH.

Vervolgens rijdt je dan over een fantastische nieuwe weg rechtstreeks naar CH.

Houdt er rekening mee dat het een behoorlijk eind rijden is. Alhoewel wij onderweg in een stadje nog uitvoerig hebben geluncht bij een chinees restaurant en wat inkopen hebben gedaan.

• martijn

we zijn maar 1 keer gestopt, in kuala lipis, en dat was niet echt lang.

het regende wel toen we in de buurt van de cameron highlands kwamen, maar ik stel me zo voor dat dit een licht buitje was. met zware regenval vraag ik me af of dat laatste stuk waaraan gewerkt werd wel berijdbaar is.

• martijn

Het is nogal een verschil of je de auto krijgt in Kuala Tembeling (gokje ca 30 minuten rijden per auto vanaf Kuala Tahan) of Kuala Tahan (dorpje aan de overkant van Mutiara resort, ca1 minuut varen). Check goed wat je hebt afgesproken met de verhuurmaatschappij.

• Yvette

Hallo,

Wij willen in juni naar Maleisie gaan en zijn druk bezig met de voorbereiding en uitstippelen van de route.

Omdat we het toch goed willen voorbereiden zijn wij benieuwd of iemand ervaring heeft met de reis van Cameron Highlands naar Taman Negara per bus of mini van.

Is dit goed ter plaatse geregeld of heb je kans dat bijvoorbeeld de bus vol is en dat je niet weg komt?

Daarnaast willen wij het laatste stuk waarschijnlijk met de boot naar de jungle, staat dat allemaal goed aangegeven of is het puzzelen?

Ik hoop dat iemand ons kan helpen.

Extra informatie over routes en vervoersmiddelen zijn natuurlijk van harte welkom!

Alvast bedankt!

Groeten Yvette

• Munifer

Ik ben daar ook benieuwd naar voor onze reis in juli! Ik kan je in ieder geval helpen met een

site voor minibusvervoer wat erg betrouwbaar schijnt te zijn. www.cameronsecrets.com

of de site van Fathers Guesthouse. Daar is nl. de opstapplek. Het is best een lange rit met

2 pauzes.