overnachting locatie pulau tioman

• Yvonne

Hoi allemaal,

Wij hebben net een reis door Borneo en Maleisie erop zitten. We hebben een aanrader om op Pulau Tioman te logeren bij de riverview place. De eigenaar is een Engelsman genaamd John. Het hotel zit op Juara beach, te bereiken met de ferry vanaf Mersing en dan een jeep die je op Tekek kan regelen. Het hotel bestaat uit een aantal chaletjes op het strand. Je betaald 100 ringgit per chalet en hebt een eigen huisje met badkamer. Je kunt er ook kamers met eigen badkamer huren. Alles is erg schoon! Verder is er een algemene ruimte waar je drinken uit de koelkast mag pakken (moet je afstrepen op een lijst), kan poolen, snorkelspullen en kano's kan huren. Met de kano's kun je aan de achterkant een rivier op waar je door de mangroven kan varen. Echt een waar paradijsje!! We hebben hier slangen, apen, monitor lizzards vele vlinders, vogels en vissen gezien. Aan het eind van je verblijf reken je alles af. Je wordt dus erg vrij gelaten.

Je kunt hier op dit stuk eiland ook mooie wandelingen de jungle in maken!

Het strand is er ontzettend mooi, schoon en helemaal leeg!! Aan het strand staan een aantal restaurantjes waar je heerlijke kunt eten (met name Bushman moet je langs gaan!).

Voor ons was het de meest perfecte afsluiting en tevens de mooiste dagen van de vakantie. Het is een plek waar je niet alleen zon, zee en strand hebt maar wat aangevuld door natuur de perfecte eilandlokatie is.

Reden voor ons dus om hier even een berichtje over achter te laten.

Veel plezier voor iedereen nog gaat! Groetjes Yvonne

• sophie

hallo yvonne,

ik zou hier graag met mijn kinderen van 8 en 10 jaar naar toe willen gaan. Is dit leuk voor ze en moet je van te voren reserveren

groet sophie

• yvonne

Hoi Sophie,

Ik denk dat het zeker leuk is. Ook omdat je dus op eigen gelegenheid met de kano de rivier op kan. Wij vonden dat geweldig. Verder kun je bij het hotel bijv. een voetbal, volleybal of van die plankjes om een balletje over te slaan lenen. Er is ook een volleybalnet en een pooltafel. Je kan meteen vanaf je hutje het strand oplopen en kunt dus ook vanaf je veranda de kinderen zien. Verder kun je er wandelen, snorkelen, duiken en vast nog veel meer. Er is er in dit plaatsje ook een schildpadsanctuary waar ze grote (zieke) schildpadden opvangen. Hier kan je ook gaan kijken.

Of je moet reserveren hangt af van de tijd waarin je gaat en of je perse in de slaapgelegenheid wil slapen waar wij het over hadden en waar je bovenstaande activiteiten ook kan doen of dat je een andere slaapplek ook prima vindt.

Wij zijn in de zomer gegaan en wilde graag een hutje op het strand en hebben dus wel gereserveerd. Niet in Ned. al want we wilden ons niet vastleggen. Ik denk ong. een week of 1,5 week van te voren toen we dus al in Maleisie waren.

Heb je nog vragen dan laat maar weten!

Groetjes Yvonne

• yolan

hoi Yvonne

ik las in je mail dat jij met je vriend door maleisie en Borneo hebt rond getrokken. Nu wil ik samen met mijn vriend dit ook gaan doen. Wanneer ik de reisgidsen lees, zie ik veel dingen die ik niet wil.Nu willen we eerst in W.maleisie rond trekken en dan door naar Borneo. Omdat wij altijd eigenlijk alles via reisburo regelen of een gids ter plaatze hebben, vroeg ik me af of het makkelijk te doen is om het daar allemaal te regelen. Binnenlandse vlucht, gids, trekkingen??

Misschien kun je me wat informatie geven. Wij willen +/- 23 dgn weg en afsluiten op strand in Borneo. Had zelf ook op mabul dingen gezien. Maar jou tip spreekt me ook aan. Moet je dan jeep regelen of word je gebracht.

Hoor het wel…gr yolan

• yvonne

Hoi Yolan,

In je andere post heb ik al wat andere dingen geschreven over of het doen is om het ter plaatse te regelen. Nu dus alleen even over je vraag over Pulau Tioman. Je zegt dat je op een strand in Borneo wil eindigen, maar dit is dus een strand in west-maleisie (aan de oostkust).

Je kunt de jeep ter plaatse regelen naar Juara. Ze vragen best veel, 120 ringgit voor een auto. Hier is op af te dingen en als je deelt met andere mensen, die je op de boot of op de kade tegen komt dan is het te doen. Het is in ieder geval echt zeker de moeite waard. Het is er schitterend!!! Je kunt het ook lopen, schijnt een mooie route te zijn maar wel heftig met je bagage, daar hebben wij dus niet voor gekozen.

Groetjes Yvonne

• oheim

hallo,

hoe kun je dit boeken

we horen graag van je

groeten fam oheim

• marcel

Wij willen ook gaan boeken in de Riverview Yvonne.

Mijn vraag is echter hoe de bedden daar zijn, ik ben zelf 2 meter en heb ook geen “jonge”rug meer.

Hoe was jullie ervaring daarmee?

Kun je trouwens een boot reeserveren, of moet je gewoon op tijd in Mersing zijn?

• NBB3

Marcel, ik zou boeken. Toen ik hier in 2004 aan kwam konden we vrijdags bellen voor een kamer voor dat weekend, geen probleem. Maar inmiddels is Tioman veel meer bekend en geliefd; nu bellen we soms voor een kamer een paar weken later en is er ook dan niks meer vrij.

Probleem is dat er relatief weinig chaletjes/kamers zijn op Tioman. Gelukkig is er een apartementencomplex in aanbouw op Tekek, maar dat is, zo schat ik, pas later dit jaar voltooid.

Afijn, beter dat je boekt dus.

Qua de bedden, dit zijn geen hoogstandjes hier, zeker niet qua lengte. Als je languit wil liggen, kun je beter een queen- of king-size nemen en dan diagonaal lengte pakken.