wij gaan in december naar maleisie en willen ook enkele dagen borneo doen. opvangcentrum oerang oetangs en jungle tocht.Ivm gezondheid geen slopende jungletocht. Wie heeft er tips.
Hoi,
Wij zijn in september op Borneo geweest en dan alleen Sandakan en omgeving.
Wij hebben overnacht nabij het Sepilok Orang Oetan Center, in Paganakan Dii. Dit was echt helemaal super. Echt hele mooie chaletjes en super lekker eten. De eigenaar brengt je (gratis) naar het Orang Oetan Center, nog geen 5 minuten rijden.
Uiteraard zijn wij ook naar de Kinabatagnan rivier geweest. Hier verbleven we in een fantastisch resort hoog boven de jungle, The Last Frontier Resort. Dit wordt door Gert, een Belg gerund. Echt fantastisch eten en hele leuke excursies (evt. jungle trek, rivier cruise, etc). Ook de kamers zijn netjes, schoon en de bedden zijn 2.10meter! We hebben hier echt heel veel wild gezien. Voor onze kamer zat een orang oetan!
Wat wij ook heel leuk vonden was het turtle island (Pulau Selingan). Vanuit Sandakan gaat er een boot (45 min varen). Dit moet je wel van te voren reserveren, aangezien er maar een beperkt aantal chaletjes op het eiland is. Het is echt een subtropisch eiland met heel helder water. 's Avonds kun je de grote schildpadden eieren zien leggen op het strand en laten ze babyschildpadjes vrij in zee. Gewoon rechstreeks reserveren bij Crystal Quest Sdn. Bhd.
Wij hebben alles zelf georganiseerd vanuit Nederland. Echt goed te doen en het scheelt veel geld!
Hallo,
Zeg, die chaletjes op turtle island, is dat ook nog te doen met de prijs? Het lijkt me namelijk superleuk, maar alles wat ik tot nu toe gevonden heb over die eilanden voor de kust bij Sandakan, is wel erg gepepert qua prijs!
Waar hebben jullie geslapen en hoe duur was dat (als je dat tenminste wil prijsgeven)
Wij reizen met onze 3 pubers dus alles is maal 5 zeg maar, dus dan is het zaak om op je budget te letten.
Ik had jullie accomodatie van Paganakan Dii ook al gevonden en had 'm al bij de favorieten staan. Denk je dat het iets is voor rustige pubers?? Eigenlijk wil ik de jungle tour met Uncl Tan gaan doen bij de Kinabatagnan rivier, maar die van Paganakan Dii is ook prima zeg je? Hebben jullie overwogen om Uncle Tan te doen, of meteen voor de andere gekozen?
Nog andere tips voor Borneo (Sabah) die we echt moeten doen volgens jullie?
We zijn nog in de voorbereidende fase, dus we kunnen nog alle kanten op.
Alvast bedankt!
Lianne
Hoi Lianne,
Wij hebben Kinabatagnan gedaan met The Last Frontier Resort, aangezien wij met 2 kleine kinderen (1 en 3 jaar) hebben gereisd hebben wij Uncle Tan niet overwogen. The Last Frontier ligt qua prijs veel lager dan de andere resorts aan de rivier en je krijgt echt meer dan waar voor je geld. Kijk maar eens naar de reacties op Tripadvisor. Daar staan zij samen met Paganakan Dii boven aan (je moet dan kijken bij specialty lodging).
Voor turtle island hebben wij voor 1 nacht incl ontbijt, lunch en diner en transfer met boot 750 ringgit voor allemaal betaald. Baby was gratis. 1 De kamer kost 250 ringgit en een extra bed 60 ringgit. Je kunt altijd een offerte aanvragen, dit is hun mail adres: cq1996@streamyx.com.
Wij hebben op Pulau Selingan geslapen.
Deze 3 dingen rondom Sandakan zijn echt heel erg leuk om te doen. Helaas kan ik je over Sarawak of omgeving Kota Kinabalu geen advies geven.
Groetjes Claudia
Hoi Claudia,
Bedankt!!!!
Ik heb meteen contact opgenomen met Crystal Quest en heb al info gekregen. Inderdaad 250 ringgit per chalet. Zodar ik de exacte data weet leg ik het vast.
Ze hebben helaas geen 3-pers. chaletjes, weet jij misschien of de standaard bedden groot genoeg zijn voor 3 kinderen? Normaal gesproken slapen ze onderweg vaker met z'n 3-en in 1 groot bed, dus ik denk dat het geen probleem zal geven.
Over Paganakan Dii zijn we er al uit. Doen!
We kijken dan wel of we met 1 of 2 hutjes uitkomen.
Is het erg ver van Sepilok vandaan? Ik begreep dat ze je ergens op komen halen (bij de een of andere paalnr)
The Last Frontier heb ik ook gemailed maar nog geen reactie terug gekregen. Ze hebben schijnbaar speciale kinder en tiener tarieven dus ik ben benieuwd.
Het zal echt van de prijs afhangen of we voor Uncle Tan of the Last Frontier zullen gaan.
Iemand anders op het forum ervaring met Uncle Tan? Zij bieden een 3 days/2 nights tour aan voor 280 ringgit pp.
Groetjes Lianne
Hoi Lianne, hoe oud zijn de kinderen?
Wij hadden een chaletje met 3 1-persoons bedden op Pulau Selingan. Voor 5 personen is het denk ik iets te klein. Zijn er geen grotere chaletjes daar?
Bij Paganagan Dii hadden we een chaletje met een stapelbed en een groot 2 persoonsbed.
Het is 5 minuten rijden van Sepilok. Ze halen soms mensen op bij de rotonde. Ik weet niet waar jullie vandaan komen als je naar Paganakan Dii gaat?
The Last Frontier heeft nog niet gereageerd? Ze zijn vaak heel snel. Hun prijs voor 3d/2n is 450RM per persoon. Kinderen van 2-12 jaar betalen slechts 25% van de volwassen prijs. Wat ik al eeder heb geschreven het eten is echt fantastisch! De kamers netjes en de bedden zijn lang en liggen heerlijk.
Uncle Tan is dus wel goedkoper, maar ik weet niet wat hun kinderprijs is. Hoe oud zijn jullie kinderen?
Succes methet uitzoeken.
Als er nog vragen zijn, hoor ik het graag!
Groetjes Claudia
Hoi Claudia!
Wat een snelle reactie! Op Pulau Selingan willen we graag 2 chaletjes, en als jij zegt dat er ook chaletjes met 3 1-persoonsbedden zijn is dat natuurlijk helemaal super. Christal Quest zei in hun mail dat ze alleen 2p chalets hadden, vandaar.
Onze kinderen zijn als we straks in maleisie zijn 12-14-16 jaar. De oudste is een meisje, de jongsten zijn jongens.
We zijn net terug van een maand Vietnam en Cambodja, en vaker hadden we 2 twee persoons kamers. Als het bed groot genoeg is slapen de 3 tieners wel samen in 1 bed. Daar hebben ze tot nu toe geen problemen mee.
Bij Paganagan Dii nemen we of 1 chalet, maar ik denk beter 2 van die chaletjes, dan is het niet zo krap. Ze zijn ook niet zo duur.
Ik zal de Last Frontier resort nog eens mailen. Het zou super zijn als we voor de jongste maar 25% hoeven te betalen! En misschien is het dan zo dat tieners 50 of 75 % betalen.
Het ziet er idd prima uit, en ook lekker kleinschalig, daar houden wij van.
Ik denk dat wij een week tot 10 dagen voor Borneo uittrekken. We willen nl ook nog naar het vasteland van Maleisie. Daar willen we naar Pulau Tioman, Perhentian islands, Kuala Lumpur, Malakka, en misschien nog naar Taman Negara. Verder is er een nationaal park met vuurvliegjes (www.fireflypark.com) bij KL. Als we dat allemaal in een maand gepropt krijgen dus…..
Verder nog must-do's voor het vasteland???
Groetjes en bedankt voor het meedenken!
Lianne
Hoi Lianne,
Op Pulau Selingan kunnen ze in een 2persoons chalet een extra bed bij plaatsen, dat is watze bij ons hebben gedaan (60 RM).
Ik denk dat jullie voor de jongste maar 25% hoeven te betalen. Gewoon even vragen, dit doen ze vast.
Wij zijn ook naar de vuurvliegjes geweest, erg leuk. De accomodatie daar is niet heel erg goed/schoon hebben wij gehoord. Wij zijn 's avonds gewoon naar Kuala Lumpur terug gereden.
Op ongeveer 1 1/2 uur rijden van Kuala Lumpur ligt Kuala Gandah, een olifanten opvangcentrum. Je kunt ze eten geven, op zitten en mee zwemmen. Dit vonden wij ook erg leuk.
Wij zijn niet naar Taman Negara geweest, omdat wij al op Borneo zijn geweest. De meeste mensen ook hier op het forum adviseren dan om de Taman Negara links te laten liggen.
Heb je weer een paar dagen over om aan de rest te besteden.
Vlakbij Melaka ligt Ayer Keroh (10km). Hier heb je een dierentuin, reptielenfarm, klein Maleisie en nog meer activiteiten. Misschien ook leuk om naar toe te gaan.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?