Geldigheidsduur paspoort

• Mike

Ik heb al gezocht op het forum, maar ik kon het antwoord zo snel niet vinden. Overal staat dat je paspoort bij terugkomst nog een halfjaar geldig moet zijn, bij ons scheelt het straks 3 dagen… Weten jullie of dit een probleem is? Wij gaan tussendoor ook nog naar Thailand en daar scheelt het zelfs maar 1 dag. Moeten wij nieuwe paspoorten regelen voor we gaan of wordt er niet moeilijk gedaan over een paar dagen?

• Pisang

Tegen de tijd dat jullie naar Maleisie en Thailand gaan zijn jullie paspoorten dus zowieso bijna aan vernieuwing toe. Dus waarom het risico nemen om je reis, waar jullie denk ik naar uitgekeken hebben, te laten verzieken door een gok. Bedenk eens, als je toch die gok waagt, hoe zullen jullie je straks zullen voelen als je met je huidige (oude) paspoort vlak voor de paspoort controle staat.

Pisang

• Mike

Hoi Pisang,

Op zich heb je een punt hoor en normaal gesproken zou ik er ook niet zo moeilijk over doen, maar ja een paspoort kost p.p. €50,- en het is maar de vraag wanneer we daarna weer gaan. Binnen EU en Nederland gebruik altijd mijn ID kaart, past handiger in mijn portemonnee. Dus om nou €100,- voor 3 dagen uit te moeten geven zou ook weer zonde zijn. Dus vandaar mijn vraag en aangezien ik inderdaad liever niet de ‘Pisang’ ben bij de douane in Maleisië, wil ik het graag zeker weten.

• Pisang

Ik zou het echt niet weten of men over 3 dagen (of 1 dag) moeilijk gaat doen. En ik denk dat niemand, apart van de douane beambtes ter plaatse, je dat kan vertellen. Hebben die beambtes een slechte dag? Of hebben ze net een grote prijs in een loterij gewonnen? Wat kost je hele reis naar Maleisie en Thailand? Weeg dat eens af tegen die 100EUR voor nieuwe paspoorts.Gaan jullie in die 5 jaar nooit meer buiten Europa?

• Mike

Ik heb al een mail gestuurd naar de ambassade… Maar de vakantie is echt niet duur… Alle vluchten en verblijven samen € 1000,- p.p. Dus dan is €100,- toch al gauw 10%.

Maar wij gaan het er maar niet op gokken, maar ja vragen kan nooit kwaad toch? Bedankt voor je reacties in ieder geval.

• Mike

Wellicht zijn er meer mensen die dit willen weten, maar wij zijn er inmiddels achter: Zowel in Maleisie als in Thailand geld het volgende: Bij aankomst in het land moet je paspoort nog een half jaar geldig zijn.

• Martijn

Mike Schreef:

——————————————————-

> Ik heb al een mail gestuurd naar de ambassade…

> Maar de vakantie is echt niet duur… Alle

> vluchten en verblijven samen € 1000,- p.p. Dus

> dan is €100,- toch al gauw 10%.

> Maar wij gaan het er maar niet op gokken, maar ja

> vragen kan nooit kwaad toch? Bedankt voor je

> reacties in ieder geval.

zijn de paspoorten ineens 100 euro per stuk? hoe kom je anders aan 10%

google je op “paspoort maleisie” dan zit je meteen op een goeie site (travelsource.nl)

evenzogoed bedankt want ik had nooit aan iets anders dan vertrek uit lanf van bestemming gedacht, het is dus vertrek uit land van herkomst

• Mike

We zijn met zijn 2-en… 2x €50,- En ivm met een nieuw huis e.d. gaan we daarna voorlopig toch niet ver reizen… Dus komt handig uit.

• Martijn

mike

reis 1.000 euro per persoon

paspoort 50 euro per persoon

10%, of toch 5%?

1.000 euro zal al snel een vrij krap budget blijken, dus zakt de 5 nog verder naar 4 of nog lager, maar 10 is het in ieder geval niet