Hallo,
Wie heeft er ervaring met rondreizen op borneo-sandakan?
Is het gemakkelijk om een weektour o.i.d. te boeken, zodat je alles inclusief hebt en het hele gebied kan zien..? Of…? Tips aub!
Gr Anne
Hallo,
Wij zijn ook op Sabah geweest en alleen in en rondom Sandakan. Ik weet niet wat jullie allemaal willen doen. Vanuit Nederland hebben wij alles geboekt. In Sandakan de taxi genomen of een transfer met desbetreffende resort geregeld.
Taxi's zijn vrij goedkoop en alles zelf boeken is nog goedkoper.
Hoi anne,
Wij hebben rondgereisd van kuching naar sandakan. We hebben alles op eigen gelegenheid met de bus en boot gedaan. Dit was zeer goed te doen. We hebben alleen gevlogen van singapore naar kuching wat we hier al geboekt hadden en van sandakan naar kuala lumpur wat we 1,5 week van te voren daar geboekt hebben.
Wij hebben bako national park gehad, satang island overnacht (aanrader!), het opvangcentrum.
Toen via een aantal plaatsen naar boven. Bij miri hebben we lambir hills park gezien.
Daarna naar Brunei, Echt een aanrader!!!
Daarna naar kota kinabalu, in het national park gewandeld, op een strandje overnacht daar aan de kust en een tripje gemaakt naar een marktje bij kota kinabalu met de bus omhoog.
Daarna naar sandakan, daar een tempel en een paaldorpje bezocht en 3 dagen naar uncle tan geweest wat ook echt een aanrader was. Hierna zijn we naar west-maleisie gegaan.
Zelf reizen is dus heel goed te doen als je dat ziet zitten, je hoeft dan niets vast te leggen. Wij zijn in de maand augustus geweest dus dat is toch een drukke maand maar dat heeft geen problemen opgeleverd.
Succes, groetjes Yvonne
Hallo Yvonne,
Het is een beetje off-topic, maar ik las dat jullie niets geboekt hebben wat betreft guesthouses etc. in de maand augustus? Wij zijn vorig jaar naar Thailand geweest en hebben teon ook niets geboekt van tevoren. Ik hoorde van veel mensen dat dit in Maleisië wel verstandig is in de maand augustus… Liefst doen we het niet, maar ik vind het ook zonde van mijn tijd om naar accommodatie te zoeken. Hebben jullie vaak ervaren dat er dingen volgeboekt waren?
Hoi Marina,
Wij kregen dit vantevoren ook te horen en schrokken er ook een beetje van. Wij willen niets vastleggen zodat je nog alle vrijheid hebt. Eenmaal daar bleek het eigenlijk wel los te lopen. Singapore (eerste nacht) hadden we dus wel geboekt. Verder hebben we een keer (in kota kinabalu) meegemaakt dat we echt iets van 5 hotels gehad hebben. En een keer in kuala lumpur dat we pas om 2 uur 's nachts aankwamen na een vlucht het tweede of derde hotel raak. En nog een keer 2e hotel. Ik weet het niet meer precies hoor. Maar voor mij gevoel viel het erg mee Natuurlijk baal je als het hotel dat je op het oog hebt vol zit. Maar wij hadden eigenlijk nooit (op tioman na) een hotel dat we perse wilde. Dus als je dat wel hebt dan zou ik misschien meer vastleggen. Wij vonden het niet erg om even verder te lopen naar een tweede hotel, hoort erbij. Maar verder dan een tweede hotel hoefde we dus eigenlijk bijna nooit (op KK na) te zoeken.
Ik zou gewoon gaan. Het kost zoveel van je vrijheid als je van te voren alles al boekt. Ons reisschema is daar meerdere malen aangepast en dat zou niet gaan als we al hotels vast hebben liggen. (of je moet ze alleen reserveren en nog niets betalen als dat mogelijk is)
Heel veel plezier en succes met de voorbereiding en als je nog meer vragen hebt stel ze gerust!
Groetjes Yvonne
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?