bericht voor Hubaa

• lianne

Hallo Hubaa,

Ik heb een specifieke vraag voor jou over het Petani Beach House. Ik heb inmiddels contact gelegd met Debby, en de prijzen van de hutjes/chaletjes vallen reuze mee.

Ze adviseren ons met 3 kinderen een family (4p) en een 2p hutje te nemen.

Wat ik wilde vragen; hoe zijn de prijzen van het eten daar (ontbijt, diner) en hoe smaakt het?

Hebben ze snorkel spullen te huur en hoe is het snorkelen voor het beach house?

Zijn er snorkel tripjes te maken in de omgeving?

En zijn er nog andere guesthouses/reastuarantjes/winkeltjes/dorpje in de buurt?

Groetjes Lianne

• hubaa

Dag Lianne,

Leuk dat je daar heen gaat, echt een paradijsje! Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet meer exact weet wat de prijzen waren van het eten en drinken, we kregen achteraf de rekening, maar het was zeer redelijk. Je hoeft niet bang te zijn dat ze je een poot uitdraaien, zo steken Debby en haar man niet in elkaar. In plaats van dat je een hutje huurt heb je meer het idee dat je bij ze op bezoek bent. Het eten smaakt echt zeer goed, en de locatie waar je het eet is helemaal geweldig.

Ze hebben snorkelspullen en het snorkelen voor de deur was de grootste verrassing. Ik heb dat pas op de laatste dag gedaan, ik had geen idee hoe mooi het koraal wa op 5 meter uit het strand, echt ongelooflijk mooi. Ik lag nog geen 10 seconden in het water en er kwamen al 2 kleine haaitjes voorbij. Verder de meest mooie tropische vissen gezien en het mooiste koraal dat ik heb gezien. Je kunt snorkeltripjes maken in de omgeving, heb ik over getwijfeld maar niet gedaan, je bent toch een paar uur weg en vond ik niet zo gezellig om dan de kids en vriendin achter te laten. die tripjes zullen ook vast super zijn.

Je zit dus op een zeer afgelegen en rustig strand, met een paar honderd meter verderop het impiani resort. Van daaruit is het ca 15 minuten lopen door de jungle naar het enige dorpje op het eiland. Kan je wat inkopen doen en leuk om het lokale leven te zien (heel wat minder paradijselijk :-) ) Volgens mij zijn er nog andere paden naar andere delen van het eiland mocht je dat willen zien. Je kunt je ook altijd nog per bootje ergens laten afzetten als je zou willen. Ik zou zoveel mogelijk daar blijven, echt super relaxed!

Overigens zijn de hutjes basic, maar wel zeer sfeervol. Geen warm water, maar heb je daar ook niet echt nodig.

groeten, Hugo

• lianne

Hallo Hugo,

Bedankt voor alle info.

Maar………..helaas zit Petani al vol in de periode dat we willen gaan. Jammer he!