Hotels in Penang rond kerst

• Miranda

Hallo allemaal,

we gaan 4 weken met ons hele gezin (2 dochters van 14 en 3 jaar en onze zoon van 7 maanden) naar Maleisie, start 12 december. Geweldig veel zin in!!!

Nu hebben we hotels geboekt tot Cameron Highlands, daar blijven we tot 23 december. Daarna hebben we niets meer geboekt omdat we een huurauto bij ons hebben en graag flexibel willen zijn. We hebben wel een route in ons hoofd maar willen graag kunnen aanpassen als er met de kleintjes iets aan de hand is of als we teveel willen voor wat ze kunnen. Maar…….hoe verstandig is het rond kerst in Penang geen hotel te hebben gereserveerd? Is er dan nog wel wat te krijgen?

En hoe zit dat met oudjaar en nieuwjaar???

Iemand enig idee?

Thanks,

Miranda

• Hans

Hallo Miranda,

Zowel kerst als oud en nieuw zijn hier in Maleisie feestjes in de marge die eigenlijk alleen door de expats worden gevierd.

Ik voorzie dan ook geen problemen om in die periode een hotel te krijgen.

groetjes

Hans

• Miranda

Beste Hans,

dat is een grote geruststelling voor ons, dank je wel!

gr.

Miranda

• merel

Miranda, stel deze vraag ook even op het forum van Ben van Wijnen.

Ik denk dat je dan antwoord van Claire zult krijgen.

De informatie van claire is altijd up to date, zij woont nl. op Penang.

http://www.malaysiasite.nl/forum/m

• NagaDiva

Zou zeker boeken voor Kerst & Oud en Nieuw. Het zijn vrije dagen en zowel locals als toeristen reizen graag in deze periode. groetjes NagaDiva

• koecing

Miranda,

Wij hebben de ervaring dat je rond de feestdagen veelal vastzit aan “verplichte”diners in hotels. Met vel spul en moeite er ook wel onder uit gekomen maar geeft wel veel gezeur en gezever.

Met betrekking tot je vraag over de accomodatie in het algemeen, ik zou zeker proberen al vanaf hier hotels te boeken, vaak weet je immers al welke steden en plaatsen je aandoet ? Wij hebben de ervaring dat je vooraf geboekt iets tot veel minder betaald dan bij “binnenlopen” en boeken.

Ook afgelopen vakantie spraken wij een Nederlands stel dat telkens vanaf de “ene” bestemming boekte voor de “volgende”.

Wat ik van hun hoorde was dat zij de “hoofdprijs”betaalden. Zouden dat ook nooit meer zo doen.

• Caroline

Hoi Miranda,

Ik vermoed dat we elkaar zaterdag wel eens tegen zouden kunnen gaan komen, wij vertrekken ook a.s. zaterdag met ons gezin (twee kinderen, 1 van 5 en 1 van 11 maanden) naar Maleisië, om na KL door te gaan naar de CH, Penang en Langkawi.

Voor de zekerheid hebben wij de hotels wel geboekt. Maar ik denk dat zeker op Penang er nog wel genoeg zal zijn. Je kunt natuurlijk ook altijd op de boekingssites kijken hoeveel kamers er via die sites nog vrij zijn en hoeveel keuze je hebt, dat geeft al een indicatie. Vooral omdat wij met kinderen reizen, wilden we niet teveel op de bonnefooi gaan maar gewoon zorgen voor leuke hotels met kamers die bij aankomst klaar staan. Er is niets zo vervelend als weer opnieuw op pad te moeten om elders in de rij voor de receptie te gaan staan met de vraag of zij wellicht nog iets hebben ;).

Veel plezier!

• kim

haha hoop gezinnen ineens naar maleisie! leuk! Wij vertrekken 24 dec voor een maand naar maleisie met onze 2 kinderen

1 van 4,5 en 1 van 1,5

Wij zijn er al 3 keer geweest! SUPER!

En we hebben er ook weer super veel zin in!

Veel plezier allemaal

gr kim