Rondreis+reisorganisatie

• Tineke

Hallo,

Wie heeft er ervaringen met een georganiseerde rondreis Maleisie, en bij welke reisaanbieder?

Zit er erg veel verschil tussen de hotels? Ik heb weleens gehoord dat sommige hotels ver buiten het bewoonde gebied zitten.

Wie oh wie heeft er ervaring.

• Mike

Hier al veel over gezegd in andere topics. Gebruik de zoek functie eens.

• merel

Wij hebben jaren terug een rondreis met Fox gedaan. Inderdaad liggen de hotels bij Fox vaak buiten het centrum en ook wij zien dit als een minpunt.

Ik kan niet zeggen welke hotels de Jongintra in Maleisë gebruikt, maar in Thailand is de ligging van de hotels bij de Jong een stuk gunstiger dan bij Fox.

Bij de Jong willen ze je ook wel zeggen welke hotels ze gebruiken, bij Fox doen ze daar erg vaag en moeilijk over.

Bij de Boer en Wendel zijn de hotels al bekend voordat je boekt, dus kan je kijken waar ze liggen.

• danicavandiggelen

Hoi Tinke,

Wij vertrekken op 31 december a.s. naar Maleisie en hebben een priverondreis geboekt bij 333travel.

Vanaf het eerste moment zijn we zeer goed geholpen en waren aanpassingen voor hotels naar keuze geen enkel probleem.

Wij hebben afgelopen week ons reisbescheiden al ontvangen, zo vroeg heb ik deze nog nooit ontvangen!

In het verleden zijn we ook met Fox naar Thailand geweest, dit was toen ook erg goed geregeld.

Succes met het boeken van een rondreis!

Daan

• Tineke

Hoi Merel,

Ja mijn ervaring met de Fox reis was ook dat de hotels buiten het centrum lagen.

De Jong Intra springt er bij mij wel uit, met de reis die ik wil, en bij de Boer&Wendel heb

ik nog niet gekeken, ga ik nu ook even doen.

Bedankt voor de duidelijke reactie, vr. groet Tineke

Hoi Daan,

Ook zal ik kijken bij 333travel, ik geloof ook wel dat dat een goede organisatie is.

Alleen heeft die waarschijnlijk geen Nederlandse reisgids, dat vind ik dan wel weer jammer.

Het duurt nog een maand, maar in ieder geval een prettige vakantie, en ook bedankt,

Tineke

• merel

Hallo Tineke

Nog even over de Jong Intra. Het nadeel bij de Jong is dat ze vaak de reizen niet vol krijgen zodat je 3 weken voor vetrek te horen krijgt dat de reis niet doorgaat.

Als je de Jong belt en vraagt hoe de reis ervoor staat geven ze je informatie over het aantal mensen die reeds geboekt hebben. Je kunt dan inschatten of de reis wel of niet zal doorgaan.

Bij Fox hebben ze veel reizen die gegarandeerd doorgaan.

Wij zijn 2x met de Boer en Wendel geweest, Indonesië en China. De kwaliteit van de hotels is erg goed en de ligging verschillend.

Wat wij een nadeel vinden is dat alles inclusief is, dus alle maaltijden met de groep en bijna geen tijd om iets zelf te doen. Je wordt echt aan het handje genomen en daarnaast zijn ze natuurlijk erg duur. Maar wel erg goede kwaliteit.

• Gillian

Hoi,

We gaan over drie weken naar Maleisie. We hebben onze zijn geboekt bij NRV. Bij NRV kan je een georganiseerde reis boeken of je kan je reis zelf samenstellen. We hebben voor de laatste gekozen. We hebben onze route en hotels zelf samengesteld.

Groet,

Gillian

• koecing

Tineke,

Wij zijn net terug van een drie-weekse reis door Maleisie met FOX “couples only”.

Hotel Kuala Lumpur, op de rand van China town, loopafstand van Bintang walk, (winkelgebied), vervolgens hotel Penang, wederom midden in het centrum van Georgetown.

En het hotel op Langkawi tenslotte, ja dat lag aan de andee kant van het eiland. Het drukke uitgaansgebied van Pentai Cenang is een stuk verderop, maar met de te huren scooter goed te doen.

Echter bij het hotel (Mutiara Burau Bay resort) ligt Oriental village om de hoek, winkeltjes, restaurants, kabelbaan, etc.

Verder iets verderop, plm. 15 minuten lopen ligt Telaga Harbour, onze favoriet, mooi ligging, jachthaven met kolosale jachten, leuke sfeer, en vooral heerlijke restaurants, met name TAPAZ, zoals de naam al zegt een tapasbar met ook nog een gratis internetfaciliteit.

Kortom, somige hotels liggen wat meer afgelegen, maar met een scooter kom je op Langkawi en heel eind.

Wil je iets luxer en zelf de keuze hebben, kijk dan ook eens bij Stolk travel (zijn wij een paar jaar terug mee weggeweest, zelf drive vanaf Taman Negara). En ook een aanrader is Arcadia uit Alkmaar, kleinschalige reizen naar vaak wat minder toeristische streken. (zijn wij vorig jaar mee naar Vietnam geweest.)

• merel

Wij hebben juist heel slechte ervaring met Arcadia.

In 2004 hebben wij de vietnam rondreis gedaan. Hebben echt veel mooie dingen gezien, maar hebben ook veel niet gezien. Het eten was slecht en de hotels mochten de naam hotel eigenlijk niet hebben. Soms waren de kamers vreselijk smerig. De tourleader was een heel vreemde man waar de groep meer last dan gemak van had.

Dit jaar zijn we opnieuw naar Vietnam geweest. Deze keer met Fox en we weten nu wat we de vorige keer allemaal hebben gemist.

Zo zie je maar hoe moeilijk het soms is iemand te adviseren. Waar de één een geweldige reis had, kan het bij de ander flink tegenvallen.

• koecing

Merel,

Ik weet precies welk tourleider jij bedoelt. Volgens onze informatie is die ontslagen. Wij hadden een Belg, die ontzettend veel wist van het land. En voor wat betreft het eten, dat kies je toch zelf uit ? Althans 's-avonds. Tussen de middag werd in overleg vaak besloten tot een buffet o.i.d. bij een voor de tourleider bekend restaurant.

En ja de hotels, dat is natuurlijk niet de standaard die we hier in Europa kennen. Maar voor het merendeel vonden wij de hotels prima.

Overigens waren wij verleden jaar in Vietnam.