hotels Kuala Lumpur + taxikosten

• henjani

Beste Luitjes,

Wij gaan volgend jaar juni naar Maleisie en willen ook een paar dagen Kuala Lumpur aandoen.

Wat raden jullie aan om te bekijken en waar om te verblijven. Weten jullie enkele leuke niet al te dure hotels.

Weten jullie ook een leuk en lekker restaurant.

Ik geloof dat je ook een restaurant hebt op grote hoogte waarbij je op de petronas towers kijkt.

wat kost een taxirit van het tweede vliegveld naar het centrum ongeveer.

Groetjes

Henk

• koecing

Google eens op hotel, kuala lumpur. Je kunt ook overwegen om een ticket te nemen met daaraan vast 1 of 2 overnachtingen.

Wij hebben dat ook al een paar keer geboekt, is vaak te boeken via de nationale luchtvaartmaatschappij.

En restaurants in KL, hoeveel wil je er hebben. Alles is te verkrijgen in KL. Hoe je bijv. van sushi, bezoek dan eens een vestiging van “sushi king”.

Voor het overige zou ik zeggen laat je op straat verrassen. bijv. in China town.

• henjani

beste koecing,

het ging meer om mensen die ervaringen hebben met

bepaalde hotels in kuala lumpur.

de ene hotel is gunstiger qua ligging en prijs.

en wat kost een taxirit van het kleine vliegveld naar het centrum

in iedergeval badankt voor je reactie.

gr

henk

• joost123

Even kijken op booking.com hotels.com expedia.nl orbitz.com tripadvisor.com en je ziet reviews van honderden hotels inclusief recente ervaringen. Bij Swiss Garden waren ze in december bijvoorbeeld flink aan het verbouwen, dan kun je beter een andere kiezen.

Ook wordt er enorm gestunt met prijzen. Daarom zaten wij ook maar in een 5 sterren voor de verandering.

• NagaDiva

Wat bedoel je met t kleine vliegveld? Hotels te over zoals al gemeld en uiteraard ook afhankelijk van je budget. Heb laatst in t Tune hotel overnacht voor RM 10 was goed hoor, slaap er toch alleen maar.

• henjani

ik bedoel met het kleine vliegveld het tweede vliegveld.

ik ga namelijk met air asia van langkawi naar kl.

als je trouwens booking.com invoerd krijg je niet zulke goedkope hotels zoals

tuna voor maar 10 ringgits

bedankt voor reageren

henk

• ozzietukker

Tune Hotels zijn alleen goedkoop als je ruim van tevoren tijdens acties boekt.

Mocht je wat later boeken kan je beter in een ander soort hotel gaan, want Tune Hotels zijn relatief basic. Voor de goedkope aanbiedingsprijs geen probleem, het is over het algemeen schoon en de sanitaire voorzieningen zijn in deze prijscatogorie een grote plus.

Booking.com is een goede site om de hotels te vergelijken, daarna loont het zeker om op het internet rond te zoeken voor coupons van boekingssites zodat je veel kosten kunt besparen bij het boeken van hotels.

Vanaf KL LCCT terminal naar de stad, afhankelijk van de bestemming kost een budgettaxi tussen de 56 - 70 RM. Deze werken op basis van een couponsysteem. Mocht je niet teveel bagage hebben, kijk op de webiste van de LCCT terminal en er is nu ook een mogelijkheid met bus en trein naar KL Sentral. De prijs is acceptabel. Nog makkelijker is de bus naar KL Sentral vanaf 9 RM per persoon. (Maar die doet er wel 1 uur en 30 minuten over.

• lianne

Hallo Henk,

Wij hebben tegelijk met de airasia vlucht supergoedkoop tickets bijgekocht voor de skybus. Deze gaat van Sentral station naar de terminal. Ik geloof dat wij iets van 6 MYR pp betalen hiervoor voor retour.

Het lijkt me makkelijk en goedkoop.

• Edward Frietman

Beste Henk, beste Henjani,

Kijk eens even op de site: www.nederland-maleisie.nl

Groet,

E. Frietman

• natalie

guesthouse Number Eight is leuk in hartje KL. Als je google dan vind je dit snel terug. Zeer vriendelijke mensen, goede kamers, basic ontbijt, veel contacten met andere reizigers. Wij hebben hier met onze kinderen geslapen en beslist niet duur. Op hun site staan de prijzen. Wel reserveren. Is altijd vol!!!