hotel Cameron Highlands

• e.vanveen

In juli/augustus gaan wij met ons gezin naar Maleisië. We willen ook graag Cameron Highlands bezoeken. Op een site waar je zelf je Maleisiëreis (Riksja) kunt samenstellen met allemaal ‘bouwstenen’ hebben we een leuk koloniaal hotel gezien met allemaal losse huisjes. Nergens kan ik terugvinden hoe dit hotel heet. Heeft iemand een idee?

• Ton

http://fathers.cameronhighlands.com/,

misschien is het deze ??

• Cissie

Hoi,

Ik denk dat het Bala's Holiday Chalet is:

http://www.highlandresorts.net/accommodation.html

Groetjes

• e.vanveen

Dank je wel Cissie. Heb je hier toevallig ook ervaring mee of dingen over gehoord?

Groet,

Esther

• Cissie

Nee, helaas… Wist het toevallig omdat ik pas geleden zelf ook bezig ben geweest met het uitstippelen van onze reis naar Maleisie. Je kunt natuurlijk wel even op Zoover kijken. Succes met de verdere voorbereidingen!

• martijn

Dit is Bala Holidays Chalet. 100 procent zeker, ben er met riksja in november 2009 geweest.

Plus: Mooie tuin, knapperend haardvuur in de sfeervolle eetkamer en de vrouw van Bala kan heerlijk indiaas koken! Ook lekkere warme douche met harde straal. Pannekoekontbijt kon onze dochter wel waarderen.

Minder: onze kamer had een opknapbeurtje nodig: douchekop konden we niet ophangen, een plank zat los in de vloer, het bed was hard en zelfs voor Maleisische maatstaven klein. En kamer was gehorig. We hadden we een luxere kamer (ter plekke) kunnen krijgen, maar dat hadden we niet gedaan. Achteraf hadden we dat misschien maar wel moeten doen.

Je zit buiten het centrum; het leek ons net wat te ver lopen (vooral terug, bergop) op een drukke weg voor een 3jarige.

• e.vanveen

Dank je wel Martijn. Maar wel goed te doen naar de theeplantages, vlindertuin, etc? Of kun je die excursies vanuit dit hotel regelen?

Groet,

Esther

• martijn

Met een eigen auto is de vlindertuin een minuut of 10 rijden vanaf Bala aan de hoofdweg, en een theeplantage (Boh tea estate)+fabriek 10 minuten verder, de hoofdweg af en vallei in. Er zijn ook nog andere theeplantages ten zuiden van het dorp. En overal aardbeienpluktuinen, maar dat hebben wij niet gedaan. Volgens mij kon je bij Bala ook excursie boeken, maar dat hebben we niet gedaan. Er liggen ook nog veel wandelroutes daar. Zie ook Lonely Planet.

Als antwoord op je andere vraag: auto's kan je huren met GPS, dat hebben wij gedaan. Handig voor bezienswaardigheden, hotels, wegrestaurants en tankstations, want die waren erin geprogrammeerd. Niet alle, maar wel veel.

• e.vanveen

Hoi Martijn,

Dank je weer voor de tips. Toen jij met Riksja op reis was, ben je toen ook in Kota Bharu geweest bij een Nederlands gastgezin in een huisje op een traditionele kampung. Zo ja, kun je ons de gegevens hiervan geven, dan willen we kijken of we dat ook zelf kunnen boeken, want het batikfabriekje lijkt ons ook leuk om te doen met onze kinderen.

En ben je toevallig ook met die reis in Melaka geweest? In een karakteristiek hotel midden in Chinatowen daar. HEt schijnt een knus hotel te zijn en centraal gelegen (hotel in Baba stijl, wat dat dan ook mag zijn?).

Hoor graag van je,

groet,

Esther

• martijn

Nee, ik ben niet in Kota Bharu geweest, en ook niet in Melaka. Misschien iemand anders?