Van het Internationale vliegveld KLIA naar het nationale vliegveld LCCT is heel gemakkelijk.
Ik prefereerde in oktober jl toch een taxi, die perfect geregeld zijn in Maleisië.
Als je uit het vliegtuig stapt op weg naar de bagageband moet je eerst met de RAILWAY naar een ander
gedeelte van de airport rijden. Dat is gratis vervoer. Let dus goed op de borden. Ik verdwaalde…..
Met je bagage loop je richting douane ; dan kom je een loket tegen die je vervoer kan regelen. Je kunt kiezen
met het openbaar vervoer (bus) of een taxi. Bij dat loket geef je aan dat je naar LCCT moet en dan betaal je daar.!
Liefst met Ringgits (meenemen). Je krijgt een reçu en ze vertelt je ook naar welke uitgang je moet lopen om de
taxi te vinden. Buiten word je weer heel goed geholpen als je niet direct weet waar je zijn moet.
Het reçuutje afgeven en je stapt in de taxi die je naar het LCCT brengt. De rit duurt een kleine 20 minuten. De prijs
valt erg mee . Ik dacht aan € 15. Het LCCT biedt minder mogelijkheden om te eten en te drinken dan KLIA. en is reuze druk,
tot chaotisch.
Je hoeft dus niet meer af te dingenop de taxxiprijs en je druk te maken over de taximeter.( (ik heb er helemaal niet naar gekeken en
weet niet eens of ze die hebben) . Ik voelde meer heel veilig.
Veel plezier met je verblijf in Maleisië.. CONRAd