van internationale luchthaven Kuala Lumpur naar LCCT

• Evelien

Hallo,

We komen op 2de kerstdag aan in Kuala lumpur international airport. Ongeveer 4 uur later hebben een een vlucht geboekt vanaf LCCT naar Kuching. Wat is de beste en snelste manier om te reizen van de ene naar de andere luchthaven?

Groeten Evelien

• ozzietukker

De GOEDKOOPSTE manier is met de shuttle bus. Deze kost 1,50 RM per persoon. Volg bij aankomst de borden naar Airport Bus, en je komt in een ietwat smoezelig busstation van KL airport. Mocht je niet gelijk borden met airport bus zien, volg dan de aanwijzingen naar KLIA express, en ga dan niet naar beneden, maar loop linksafbuigend door over dezelfde soort roltrappen als op Schiphol, over de weg en dan naar beneden bij het busstation.

Daar staan aangegeven welke bus naar de KLCCT terminal gaat, deze gaat om de 20-30 minuten. Advies, koop in de convience store wat te drinken ofzo zodat je wat kleine coupures RM hebt, want ze worden niet gelukkig als je met 50 RM aankomt in de bus. Rit naar LCCT doet er ongeveer 10-15 minuten over.

SNELSTE manier is ongetwijfeld met de taxi, maar relatief duur, en een taxichauffeur zit weer niet echt te wachten op een dergelijk ritje, aangezien het niet zo ver is. Mijn advies is dan ook, zeker als je optijd aankomt op KLIA, gewoon met de bus.

• C E L de Rozario

Van het Internationale vliegveld KLIA naar het nationale vliegveld LCCT is heel gemakkelijk.

Ik prefereerde in oktober jl toch een taxi, die perfect geregeld zijn in Maleisië.

Als je uit het vliegtuig stapt op weg naar de bagageband moet je eerst met de RAILWAY naar een ander

gedeelte van de airport rijden. Dat is gratis vervoer. Let dus goed op de borden. Ik verdwaalde…..

Met je bagage loop je richting douane ; dan kom je een loket tegen die je vervoer kan regelen. Je kunt kiezen

met het openbaar vervoer (bus) of een taxi. Bij dat loket geef je aan dat je naar LCCT moet en dan betaal je daar.!

Liefst met Ringgits (meenemen). Je krijgt een reçu en ze vertelt je ook naar welke uitgang je moet lopen om de

taxi te vinden. Buiten word je weer heel goed geholpen als je niet direct weet waar je zijn moet.

Het reçuutje afgeven en je stapt in de taxi die je naar het LCCT brengt. De rit duurt een kleine 20 minuten. De prijs

valt erg mee . Ik dacht aan € 15. Het LCCT biedt minder mogelijkheden om te eten en te drinken dan KLIA. en is reuze druk,

tot chaotisch.

Je hoeft dus niet meer af te dingenop de taxxiprijs en je druk te maken over de taximeter.( (ik heb er helemaal niet naar gekeken en

weet niet eens of ze die hebben) . Ik voelde meer heel veilig.

Veel plezier met je verblijf in Maleisië.. CONRAd

• ozzietukker

Als de taxichauffeur inderdaad 15 euro, oftewel 75 RM kreeg zou hij geen problemen hebben gehad voor dit korte ritje. Is gauw verdiend zullen we maar zeggen, gezien dat de prijs is naar centraal Kuala Lumpur. De normale prijs zou iets van 30 RM moeten zijn. (Nog veel, maar de chauffeurs moeten wachten op KLIA en zoals gezegd vinden ze een dergelijke rit eigenlijk helemaal niet interessant.

In onze ogen niet extreem veel overigens die 15 euro, voor Maleise begrippen echter belachelijk hoog.

Het KLCC bied volop mogelijkheden om wat te eten of drinken, en als je in de terminal zelf niets kan vinden kan je ook nog naar het Foodcourt lopen 150 meter van de LCCT terminal vandaan, wel is het er inderdaad druk, maar als je naar India gaat is het nog vele malen erger.

• Mike

Voor die Taxi prijs zit je inderdaad ook midden in hartje KL… Dus lijkt mij ook wat veel. Ook het advies om Ringgits mee te nemen is mijn inziens overbodig Op de luchthaven zowel voor als na de douane zijn diverse mogelijkheden om te pinnen en een stuk goedkoper aan je ringgits te komen dan ze in Nederland al te halen.

• jaapy

Volgens mij is een taxiritje KLIA - LCCT 32,50 ringit

http://www.journeymalaysia.com/ptalcc.htm

De premier taxi's zijn duurder, 67 Rm. Budget Taxi heeft minder laadruimte omdat er een gastank achterin zit.

Met grote koffers moet je dus een premium taxi nemen. Met twee backpacks konden wij in een budget taxi.

Gewoon door de douane lopen en bij de bali een voucher kopen voor de taxi is het makkelijkste.

Dan stap je naar buiten en daar zie je al taxi's staan. Een voucher controleur brengt je dan naar een gereedstaande taxi.